مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فارغ ازفضای شلوغ و پرترافیک تهران در اطراف تهران، جاهای زیادی به غیر از جاده چالوس، دربند و درکه و توچال وجود دارد:

گردشگری

جویبارهای فصلی، مزرعه‌های پرورش‌‌گل در روستاهای اطراف، دامنه‌های دماوند، قلعه‌ها، بازارها و موزه‌ها.

تهران دیدنی و زیباست که خیلی‌ از جاهای آن را می‌شناسیم و خیلی‌ها را نه. بخش‌هایی از این زیباهایی منحصر به فرد شهر تهران:

  • آبشارها

دوقلو، کمرد، سنگان، پیچ ادران. در اطراف تهران آبشارهای زیادی است که آبشار دو قلو از زیباترین آنهاست که در ارتفاع دو هزار 700متری ارتفاعات دربند و در زیر پناهگاه شیرپلا قرار دارد.

پرونده‌ها:

آبشار کمرد درمنطقه ای به نام منوچهر آباد - بین جاده جاجرود و شهرک پردیس در دهکده‌ای کوچک به همین نام درقسمت شرقی اراکوه واقع است.

آبشار سنگان: این آبشار در انتهای جاده کن - سولقان در روستای سنگان است اوج شکوه این آبشار فروردین و اردیبهشت است.

آبشار پیچ ادران: از جمله آبشارهای فصلی دراطراف تهران است که ازذوب برف‌ها در بهار و تابستان پدید می‌آید و در 15کیلومتری جاده کرج - چالوس واقع است.

  • چشمه‌ها

آبعلی هراز، ‌قلعه دختر، اعلا، تلخ آب، آب گرم لاریجان، چشمه شور، چشمه آب اسک

چشمه آبعلی: دوغ و آب معدنی آبعلی را همه می‌شناسیم، خود چشمه هم دورنیست ودر شمال دهکده آبعلی در 60کیلو متری شمال شرق تهران و در کنار بستر رودخانه مبارک آباد از زمین می جوشد.

چشمه قلعه دختر: این چشمه در دو کیلومتری غرب جاده هراز در محل پل دختر بین گردنه امامزاده هاشم و پلور به فاصله 50کیلومتری تهران واقع شده، وجه تسمیه چشمه به قلعه‌ای است که به همین نام در کناران قرار دارد.

چشمه شور: در ناحیه علی آبادو نزدیک دریاچه حوض سلطان است زمان استفاده مناسب از آن، ماههای آبان و آذر و اواخر زمستان تا اردیبهشت است.

  • دره‌های تفریحی تهران

دره کن سولقان (‌شمال شرقی تهران) هملون، وزباد ،‌کشار، آهنگرک، دو چناران، وارنگرود، کردان، واریان ارنگه ،‌اوشان و فشم، دره چالوس و اوین.

دره دو چناران: دره حصارک فرحزاد در شمال غربی فرحزاد قراردارد که دره ای طولانی بادیدگاههای متنوع، باغ ها ف چشمه ها و مسیری پرافت و خیز و مناسب برای راهپیمایی است که از مسیر می توان به امامزاده داوود رسید.

دره هملون: دره کوچک و کمی صخره ای در 30 کیلومتری جاده جاجرود بعد از روستای میگون پس از پل اهنی، واقع است و دارای آب و هوای بسیار سرد درفصل بهار و اوایل تآبستان است.

پرونده‌ها:

دره آهنگرک: ‌این دره در غرب آبادی میگون، 5 کیلومتر بالاتر از بخش فشم حدفاصل حاجیه افتآب کوه و کوه آهنگرک با مزارع و درختان سرسبز وبسیار نزدیک به بخش میگون از جمله محیط های مناسب برای گردش یک روزه است.

دره وزباد در شمال گلابدره شمیران درمکانی سراشیبی در زیردامنه های صخره ای قله سه هزارو صد متری اسپیلت قرار دارد و دارای تعدادی چشمه کوچک است.

  • دریاچه‌ها

دریاچه تارو ممج، ولشت، سد امیرکبیر، لار و منظریه، سد لتیان، اوان و شورمست.

دریاچه تارو ممج: این دو دریاچه میان دو رشته کوه قره داغ در شمال و کوه زرین در جنوب واقع شده اند. این دریاچه‌ها در مدخل کوه ودر ارتفاع دو هزارو 500متری قرار دارند. این دریاچه برای تفریحات آبی از جمله شنا و قایقرانی مناسب است.

دریاچه ولشت: در نزدیکی کوه علم کوه قرار دارد و به دلیل قرارگرفتن در یک گودال بزرگ از دید پنهان است از طریق جاده کرج، چالوس، مرزن آباد، جاده اسفالته تاکلنو و چلاجورمی توان به دریاچه رسید.

دریاچه لار ومنظریه: این دریاچه در 84 کیلومتری تهران درجاده هراز قرار دارد و دارای هوای خنک و از دو راه میتوان به آن رسید: جاده هراز، رودهن روستاهایوسکاره اردینه و گردنه سیاه پلاس و جاده هراز، پلور، جاده سد لار کمردشت.

  • رودخانه‌ها

جاجرود، ‌حبله رود فیروزکوه ، ‌طالقان رود، ‌شورو لار

غارها: بورنیک (‌درجاده دماوند فیروزکوه نزدیک روستای هرانده)، بیوک آغا (مسیر جاده‌کن )‌، رود افشان، ‌گل‌زرد (‌در دشت‌لار)‌، یخ مراد (‌منطقه گچسر در منطقه آزادبر)‌.

غار رود افشان: این غار بسیار زیبا در دهکده رود افشان شهرستان دماوند ودرکوهستان البرز مرکزی واقع است، درون غار پوشیده از مواد اهکی است که به صورت قندیل هایی از سقف آن آویزان شده، در داخل غار چاله‌هایی است که آبی زلال از دل صخره های سنگی آن بیرون می‌آید.

  • دشت‌ها

جانستون، لار، پهنگ ،هویچ و مشاء دشت بی‌نظیر پهنک در شمال قله زرد یکی از دیدنی‌ترین نقاطی است که می‌توان یک برنامه یک روزه از طریق بخش پلور در جاده هراز به آن رسید.

دشت هویچ: این دشت یکی از مناطق زیبا و کوهستانی واقع در منطقه افجه لواسانات و ازمناطق ییلاقی و زیبای استان هران است، این دشت برای گردش در فصول بهار، تابستان و پاییز مناسب است.

  • مکان‌های تاریخی اطراف تهران

تپه‌گبری، برج‌های نقاره خانه و علاء الدین، مسجد جامع دماوند، آتشکده ری و تپه میل، برج علاءالدین، قلعه‌های دختر، ایرج، امامه، رودخان ،‌الموت و قلابن.

قلعه ایرج از بزرگترین قلعه های ایران به شمارمی‌آید که به شکل مستطیل و با خشت و گل ساخته شده ودر شمال شرقی ورامین، نزدیک دهکده جعفرآباد واقع است.

  • پارک‌های شهر تهران

باغ وحش تهران، پارک‌های ارم، جمشیدیه، بعثت، آلاچیق (‌بزرگراه ساوه کنار شهرک ولیعصر)‌، ‌چیتگر، ساعی، لاله، ملت، شهر و شطرنج (در خیابان شهید ساری)‌ از جمله پارک‌هایی هستند که می‌توان با گردش و گشت و گذار در آن‌ها خاطرات خوشی را برای خانواده رقم زد.

کد خبر 47102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز