مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایده تاسیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توسط مدیریت وقت پردیس فنی در سال ۱۳۸۰ مطرح و اقدامات اولیه برای راه اندازی آن از همان زمان آغاز شد

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

در اولین گام اجرایی مرکز رشد واحدهای فناوری در سال 1382 با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را آغاز کرد و پس از آن مرکز کارآفرینی با مصوبه هیات رئیسه دانشگاه تهران به مجموعه پارک ملحق شد.

هم زمان با اولین فراخوان پذیرش و استقرار واحدهای فناوری در مرکز رشد، فعالیت‌های پارک شکل جدی تری به خود گرفت و سرانجام در تیرماه 1384، دانشگاه تهران موافقت اصولی تاسیس پارک علم و فناوری را از وزارت متبوع دریافت نمود.

پس از آن فعالت‌های پارک وارد مراحل اجرایی شد که می توان تدوین و تصویب اساسنامه و ساختار سازمانی پارک و مراکز تابعه، شکل‌گیری ستاد و آغاز به کار شورای پارک، پذیرش و استقرار واحدهای فناور و تدوین برخی آئین نامه‌های داخلی را از اقدامات مهم صورت پذیرفته، دانست.

مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری در چهاردهم اسفندماه سال 1384با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد و فعالیت این مجموعه به طور رسمی اعلام شد.

  • 1380 - تاسیس مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران در چارچوب طرح کاراد سازمان سنجش
  • 1380 - آغاز به کار مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران
  • 1382 - اخذ مجوز موافقت اصولی مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه تهران از وزرات علوم، تحقیقات و فناوری
  • 1382 - آغاز به کار مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه تهران
  • 1384 - اخذ مجوز موافقت اصولی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
  • 1384 - آغاز به کار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با 3 مرکز ( مرکز رشد واحدهای فناوری، مرکز کارآفرینی، مرکز مطالعات و توسعه ایده و آینده پژوهی)
  • 1384 - افتتاحیه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در چهاردهم اسفند ماه به دست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت ا... هاشمی رفسنجانی
  • 1387 - توسعه فعالیت های پارک علم و فناوری و پیشنهاد ایجاد 3 مرکز جدید (مرکز مالکیت فکری و تجاری سازی ، مرکز انتقال فناوری و مرکز مشاوره تخصصی صنعت و جامعه) پلی کلینیک صنعت و کارآفرینی.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 150049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز