همشهری آنلاین: منابع خبری از کشته شدن دست کم 16 تن از حامیان خارجی صلح در حمله ارتش صهیونیستی به «ناوگان‌ آزادی غزه» خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حمله نظامیان رژیم اشغالگر قدس که در نخستین ساعات بامداد امروز (دوشنبه) با استفاده از قایق‌های جنگی و هلیکوپتر به کشتی‌های ناوگان آزادی غزه صورت گرفت، تاکنون دست کم 16 کشته و بیش از 60 تن زخمی بر جای گذاشت.

منابع خبری حاضر در قالب ناوگان آزادی همچنین تصریح کردند که نظامیان صهیونیستی برخی کشتی‌های ناوگان آزادی را به بندر اسدود اسرائیل انتقال داده و اعلام کردند که تمامی افراد حاضر در کشتی‌های مذکور به گروگان گرفته شده‌اند.


شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد که صدها تن از مردم استانبول و از حامیان «ناوگان آزادی غزه» با برپایی تظاهراتی مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در این شهر اعتراض خود را نسبت به حمله‌ صهیونیست‌ها به ناوگان مذکور اعلام کردند.

وزارت امور خارجه‌ ترکیه نیز در اعتراض به این اقدام، گابی لوی سفیر رژیم صهیونیستی در ترکیه، را احضار و اعتراض شدید خود را نسبت به این مساله اعلام کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که حمله نیروهای اسرائیلی به ناوگان حامل کمک‌های انسانی به هیچ وجه قابل توجیه و پذیرش نیست و اسرائیل باید در این خصوص توضیح دهد.
دولت موقت فلسطین به ریاست سلام فیاض نیز قرار است نشست فوق‌العاده‌ای را برای پیگیری این موضوع برگزار کند.

شبکه ان.تی.وی ترکیه نیز بامداد امروز گزارش داد: در تیراندازی نیروهای دریایی اسرائیل به سمت کشتی‌های حامل فعالان حامی فلسطین 16 تن کشته و بیش از 60 تن زخمی شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی نیز تایید کردند که دو کماندوی نیروهای دریایی این رژیم نیز پس از درگیری با این فعالان بین‌المللی زخمی شدند.

شبکه الجزیره پیش‌تر گزارش داده بود که این ناوگان به منظور جلوگیری از مواجهه با کشتی‌های جنگی اسرائیلی مسیر خود را تغییر داده بود.

شبکه‌های ان.تی.وی و سی.ان.ان ترکیه نیز تصاویری را از ده‌ها تظاهرکننده خشمگین مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول و درگیری آن‌ها با پلیس پخش کردند.
تظاهرکنندگان شعار مرگ بر اسرائیل سر داده‌اند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در اراضی 1948 نیز در این حملات به شدت زخمی شده است.

این در حالی است که این رژیم پیشتر انجام این حملات را منکر شده بود.

کد خبر 108666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز