همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی غزه این اقدام را عیانگر ماهیت جنگ طلب این رژیم دانست

و از پیشنهاد نام گذاری روز حمله به این کاروان به عنوان روز آزادی اعلام حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ناوگان آزادی فلسطین و فعالان بی‌دفاع حقوق بشری که با هدف کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین عازم نوار غزه بودند وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرد.
 
در این بیانیه آمده است:  وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به ناوگان آزادی فلسطین که با هدف اقدام بشردوستانه درصدد کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه بود را محکوم کرده و تاکید می کند که این حادثه بار دیگر ماهیت جنایتکارانه و جنگ ‌طلب آن رژیم را عیان ساخت.

در ادامه بیانیه آمده است:این هجوم در حالی صورت گرفته است که اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و کشته و زخمی نمودن قریب به 5 هزار تن از کودکان، زنان و مردان بیگناه این سرزمین و به کارگیری سلاح‌های ممنوعه فراموش نشده ومحاصره غیر انسانی این منطقه برخلاف کلیه قواعد و معیارهای بین‌المللی ادامه دارد.

در بخش دیگری از این بیانیه می خوانیم: اکنون زمان آن رسیده تا جامعه بین‌المللی و صاحبان وجدان‌های بیدار موضعی قاطع در برابرجنایات مستمر این رژیم متجاوز و اشغالگر اتخاذ نمایند و درهمین چارچوب جمهوری اسلامی ایران ازکلیه کشورهای اسلامی و عربی می‌خواهد با اتخاذ موضعی واحد و قوی در برابر ستیزه‌جویی‌های این رژیم به مقابله برخیزند و جهان غرب نیز ضمن کنار گذاشتن برخوردهای دوگانه از حمایت‌های غیرقابل توجیه از آن رژیم دست بردارد.

دستگاه سیاست خارجی ایران تاکید کرده است:حمله رژیم صهیونیستی به کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه موید عدم پایبندی آن رژیم به تعهدات بین‌المللی بوده و نشان می‌دهد ادعای صلح‌طلبی و ورود به مذاکرات ادعایی واهی و دروغین است.
 
با توجه به استمرار جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضروری است اینگونه اقدامات قویا در محاکم ملی و بین‌المللی مورد پیگیری قرار گیرد و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با تشکیل جلسه اضطراری در این خصوص اقدام عاجل نماید.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده و بستگان قربانیان این جنایت، بار دیگر همبستگی خود را با مردم فلسطین خصوصا مردم استوار و شجاع غزه اعلام و از سخنان آقای اسماعیل هنیه نخست‌وزیر قانونی فلسطین مبنی بر ضرورت تحرک کشورهای عربی و اسلامی، نامگذاری این روز به نام "روز آزادی" و اقدام فوری شورای امنیت و سازمان کنفرانس اسلامی حمایت می کند.

کد خبر 108711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز