همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه وکلای اسلامی در اندونزی اعلام کرد: وکلای 60 کشور روزهای پنجشنبه و جمعه جاری در ترکیه جمع شده و علیه اسرائیل در خصوص حمله به ناوگان آزادی شکایت نامه‌ای را تنظیم خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، ماهیندرا داتا، رئیس اتحادیه وکلای اسلامی در اندونزی اعلام کرد:‌ وکلای 60 کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه جاری به منظور اقامه دعوی قضایی علیه اسرائیل در خصوص حمله به ناوگان آزادی در ترکیه جمع خواهند شد.

ماهیندرا داتا تصریح کرد:‌ من به نمایندگی از فعالان اندونزیایی که در کشتی آزادی حضور داشتند این اقامه دعوی را که قرار است علیه اسرائیل ارائه شود، امضا خواهم کرد.

به نوشته روزنام الیوم السابع - چاپ مصر- وی خاطرنشان کرد: اقامه دعوی با هدف مبارزه با سلطه گری اسرائیل است.

رئیس کمیته پزشکی امداد اندونزی اعلام کرد:‌ جامعه جهانی باید اسرائیل را به خاطر حملاتش به ناوگان آزادی مجازات کند.

وی تاکید کرد: باید محاصره نوار غزه فورا پایان داده شود و رنج ساکنان این منطقه که از سه سال پیش تاکنون ادامه داشته پایان یابد. اندونزی امیدوار است این اقامه دعوی علیه اسرائیل در دادگاه جنایی بین المللی مورد بررسی قرار بگیرد.

مجموعه‌ای از وکلای مراکشی و دیگر کشورها روز دوشنبه به دادستان کل الرباط علیه جنایت‌های اسرائیل اقامه دعوی کردند.

خالد صوفیانی، سخنگوی کانون وکلای مراکش به روزنامه اماراتی دارالخلیج گفت: اقامه دعوی علیه مسئولان اسرائیلی است که در جریان حمله به نوار غزه در ژانویه 2009 یک شهروند مراکشی را کشتند.

این اقامه دعوی علیه ایهود المرت، نخست وزیر سابق و تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق و ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل است.

صوفیانی افزود:‌ ما براساس ماده 293 قانون جزایی مراکش این اقامه دعوی را تهیه کردیم. در صورتی که دادستان کل شکایت نامه ما را دنبال کند مسئولان اسرائیلی که به مراکش سفر کنند، توقیف خواهند شد.

کد خبر 111522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز