همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورهای طرف گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران را به عدم تکرار اشتباهات گذشته، تقویت حسن نیت و اراده جدی برای همکاری راهبردی فراخواند.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی در آستانه گفت‌وگوهای اکتبر با شش کشور در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل،‌ ، با اشاره به ضرورت همفکری صادقانه همه طرف‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌هایی جهت رفع نگرانی‌های مشترک، دارا بودن فرهنگ گفت‌وگو را شرط اساسی برای پیشرفت آن دانست و گفت: در گذشته برخی قدرت‌ها فاقد این فرهنگ بودند و استفاده از تعابیری همچون "سیاست چماق و هویج" نشانه فقدان تمدن گفت‌وگو است.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با شش کشور با تاکید بر اهمیت تلاش برای رسیدن به مبانی و تعاریفی مشترک از نگرانی‌های جهانی و تلاش دسته جمعی برای رفع آن گفت: با وجود برخی اختلافات در دیدگاه‌ها باید موارد مشترک را تقویت کرد.

جلیلی ترساندن افکار عمومی جهان از تهدیدهای واهی و موهوم را نوعی تروریسم رسانه‌ای دانست و گفت: اکنون زمانی است که باید اعتماد ما جلب شود و قدرتهایی که علنا برای تعطیلی همیشگی این دانش و فناوری در ایران برنامه ریزی می کردند حسن نیت خود را اثبات کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با وجود این جمهوری اسلامی ایران با پیشنهاد بسته جامع خود و با اقتدار و منطقی روشن و تکیه بر پشتیبانی عظیم مردمی که در انتخابات اخیر به نمایش گذاشته شد وارد گفت وگو با شش کشور خواهد شد و از همکاری برای تحقق عدالت،‌ صلح و پیشرفت جهانی به گرمی استقبال می‌کند.

کد خبر 91328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز