همشهری آنلاین: یک مقام ژاپنی گفت که وزیر امور خارجه‌ ایران خودداری ایران از مذاکره درباره‌ برنامه‌ هسته‌‌ای‌اش را تکرار کرد و از آمریکا خواست برای یک مصالحه کار کند

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه،‌ به نقل از یک مقام دولتی ژاپن گزارش داد که اظهارات منوچهر متکی، ‌وزیر امور خارجه‌ ایران روز سه‌شنبه در مذاکرات با کاستویا اوکادا، همتای ژاپنی‌اش مطرح شده است.

وی که به شرط فاش نشدن نامش با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که متکی به اوکادا گفته است: ملت ایران به گفت‌وگو احترام می‌گذارد اما ما قصد نداریم درباره‌ی حقوق‌مان مذاکره کنیم.

متکی به اوکادا گفت که "در حالی که رئیس‌جمهور اوباما در شعارش تغییر را خواستار است"،‌ "امیدوارم بتواند آن را نه تنها با حرف بلکه یا عمل ثابت کند."

مقام یاد شده افزود که متکی در طول این دیدار گفته است که کشورش می‌تواند با ژاپن، ‌تنها کشوری که قربانی بمب‌های اتمی است برای "پایان دادن به تسلیحات هسته‌‌ای" کار کند.

متکی به اوکادا گفت: ایران به هیچ وجه تمایلی به داشتن تسلیحات هسته‌‌ای ندارد. عصر تسلیحات هسته‌‌ای پایان یافته است.

اوکادا نیز ضمن تاکید بر روابط دوستانه سنتی میان ژاپن و ایران از قصور ایران در رفع تردیدها به برنامه‌ی هسته‌‌ای‌اش ابراز تاسف کرد و از جمهوری اسلامی خواست به مذاکرات بازگردد.

کد خبر 91066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز