همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار، منطق و ابتکار عمل وارد گفتگوهای اکتبر با 6 کشور خواهد شد.

به گزارش مهر، سعید جلیلی که در ششمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری سخن می‌گفت، با اشاره به ظرفیت‌های انکارناپذیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ملی، منطقه‌ای و بین المللی، گفت: جهان امروز که بیش از پیش واقعیت‌های ایران را درک کرده به مولفه‌های قدرت کشورمان شامل جمهوریت قوی و عمق اجتماعی نظام و جایگاه والای رهبری اذعان و اعتراف می نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران طی یک سال گذشته و پشت سرگذاردن تهدیدهای منطقه‌ای و بین‌المللی و تثبیت جایگاه کشورمان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: به پشتوانه مردم و تدابیر حکیمانه رهبری، نظام جمهوری اسلامی ایران ضمن پاسداری و حفظ حقوق و اصول خود از اقتدار و جایگاهی والا و غیر قابل انکار در منطقه و جهان برخوردار است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی انتخابات اخیر را نقطه اوج و فرصتی کم نظیر برای اقتدار نظام دانست که نشان داد اسلامیت نظام مستظهر به جمهوریتی قوی است.

وی گفت: اگر چه برخی رفتارهای پس از انتخابات، بدخواهان و دشمنان را نسبت به تحقق آرزوهایشان در تضعیف ایران اسلامی امیدوار ساخت اما هوشمندی مردم و تدبیر مقام معظم رهبری بار دیگر امیدهای دشمنان را نا امید ساخت و بار دیگر این واقعیت را به رخ دشمنان کشید که بر خلاف ادعای آنان جمهوری اسلامی ایران دارای عمق فراوان اجتماعی، پشتوانه عظیم مردمی و استحکام و انسجام داخلی است.

جلیلی با اشاره به اقدامات خصمانه برخی دولت‌ها در برابر کشورمان طی ماه‌های گذشته به ویژه در مقطع پس از انتخابات اخیر گفت: با وجود آنکه آنها از تمام ظرفیت‌های سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌ای خود برای بحران آفرینی و ضربه به وجهه ایران استفاده کردند اما در نهایت با سرافکندگی در برابر افکارعمومی جهان هم اکنون اذعان می‌کنند پیش‌بینی‌های‌شان درباره ایران محقق نشده و آنها از درک واقعیت‌های ایران عاجز بوده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تحرک جدید غرب و آمریکا و ابراز تمایل برای گفتگو و ارتباط با ایران را یادآور شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی برای انجام گفتگوهای عادلانه و مبتنی بر تعهدات دسته جمعی برای تقویت صلح، عدالت و پیشرفت جهانی بسته پیشنهادی خود را با هدف تعامل و همکاری سازنده ارائه کرده و گفتگوهای اکتبر بر اساس همین بسته پیشنهادی انجام خواهد شد.

کد خبر 90996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز