همشهری آنلاین: سعید جلیلی صبح روز چهارشنبه 8 مهر پیش از ترک تهران به مقصد ژنو، گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به این گفتگوها نگاهی راهبردی، بلندمدت و مبتنی بر همکاری است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید جلیلی افزود: معتقدیم اقتدار، توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشورمان یک فرصت برای ثبات، امنیت و توسعه همکاری‌هاست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همکاری‌های ایران با کشورهای جهان را مبتنی بر صلح، عدالت و در جهت پیشرفت ملت‌ها دانست و تصریح کرد: ظرفیت‌هایی که امروز ایران به لحاظ ملی، منطقه‌ای و بین المللی دارد و توانایی‌هایی را که برای همکاری در عرصه‌های مختلف امنیت بین المللی، مسایل اقتصادی و موضوعات دیگری که می‌تواند نگرانی مشترک جامعه بشری باشد، ارائه می‌کند ؛ یک ‌فرصت برای این گفتگوهاست.

وی گفت: همان طوری که دنیا هم شاهد است ایران با پشتوانه عظیم مردمی و با تکیه بر حقوق خود، امادگی دارد در عرصه‌های مختلف همکاری خود را شکل دهد.

جلیلی خاطرنشان کرد: انچه دیروز تمام نمایندگان مجلس و در اجماعی قابل تحسین در این زمینه ارائه کردند یک پشتوانه قوی برای نظام است و ما در عرصه‌های مختلف می‌توانیم بر اساس پشتوانه مردمی که در انتخابات هم به بهترین شکل بروز کرد و اقتدار نظام را بیش از پیش نشان داد، وارد این گفتگوها شویم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که ایا گروه 5+1 از فرصت پیشنهادهای جذاب و شاید تکرار نشدنی ایران استفاده خواهد کرد یا نه ؟ گفت: همانگونه که در بیانیه نمایندگان مجلس هم به درستی ذکر شد ، به نظر ما این گفتگوها یک فرصت و آزمون برای کشورهای 5+1 است.

جلیلی با اشاره به نگاه مثبت و راهبردی ایران در مذاکرات ژنو گفت: این نگاه بستگی به تعاملی دارد که کشورهای 5+1 خواهند داشت و امیدواریم نگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک فرصت برای همکاری‌ها قلمداد شود.

کد خبر 91640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز