همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی هنگام بازدید از شهر هیروشیما و آثار به جا مانده از بمباران هسته‌ای آمریکا، کمترین مجازات واشنگتن را خلع سلاح و سلب حق وتو دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ سعید جلیلی  پس از اهدای گل و امضای دفتر یادبود قربانیان هیروشیما در آن نوشت: متأسفانه پس از فاجعه هیروشیما نه تنها این جنایت محکوم نشد بلکه آمریکا به خاطر جنایت هیروشیما به جای این که محاکمه شود جایزه گرفت و دارای حق وتو در شورای امنیت شد.

شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم هدف بمباران هسته‌ای آمریکا قرار گرفتند و کاملا از روی نقشه محو شدند.

آمار قربانیان این دو بمباران هسته‌ای بیش از 220 هزار نفر برآورد شده که قریب به اتفاق آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی با اشاره به استمرار رویکرد نظامی آمریکا بعد از جنگ دوم جهانی، تاکنون، اقدام آمریکا در مسلح کردن صدام به سلاح‌های شیمیایی و جنایت حلبچه، حمله به عراق به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی، مجهز کردن رژیم صهیونیستی به سلاح هسته‌ای، اصرار بر تقویت حضور نظامی در افغانستان و پیگیری تولید، تکثیر و آزمایش نسل‌های جدید سلاح‌های هسته‌ای را یادآور شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تداوم سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا و اظهار پشیمانی نکردن این کشور از جنایت هیروشیما بر ضرورت عزم جدی جهانی در مبارزه با سیاست‌های آمریکا و مطالبه خلع سلاح واشنگتن تأکید و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به زودی کنفرانس بین المللی خلع سلاح و عدم اشاعه را در تهران برگزار خواهد کرد.

کد خبر 98072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز