دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار خالد مشعل با وی، آزادی فلسطین را آرمان بلند امام راحل(ره) خواند.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی در دیدار خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تاکید کرد: امروز ملت بزرگ ایران با همتی والا و عزمی راسخ هم‌چنان در مسیر آرمان امام خمینی (ره) برای رهایی فلسطین مظلوم حرکت می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با گرامی‌داشت سالروز تاسیس جنبش حماس، مقاومت را شجره طیبه‌ای توصیف کرد که آثار با برکت آن روز بروز نمایان‌تر می‌شود.

جلیلی با اشاره به پیروزی غرور‌آفرین مقاومت در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه، جریان مقاومت را طی یک سال گذشته بسیار موفق دانست و گفت:‌ این دستاوردها نشان داده است تنها روش کارآمد در احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین مقاومت همراه با ایمان و اخلاص در برابر اشغال‌گری رژیم صهیونیستی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه محاصره مردم غزه را نوعی "نسل‌کشی اقتصادی" دانست و تاکید کرد: همان‌گونه که مسلمانان صدر اسلام با تحمل فشارهای طاقت فرسا در محاصره شعب ابی‌طالب با پایمردی و استقامت سرانجام موفق شدند دشمنان اسلام را به زانو درآورند، ملت مظلوم فلسطین به ویژه مردم مقاوم غزه نیز از این آزمون سخت سربلند بیرون خواهند آمد.

جلیلی استمرار حمایت دولت‌ها و ملت‌های حق‌طلب از آرمان مردم فلسطین را خواستار شد و گفت: با اقتدار راه امام خمینی (ره) را در حمایت از فلسطین دنبال خواهیم کرد و دولت و ملت ایران یکپارچه و جدی حمایت از فلسطین عزیز لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

در این دیدار خالد مشعل با تقدیر از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها، سهم ملت ایران را در پیروزی‌های افتخارآفرین مقاومت فلسطین بسیار بزرگ توصیف کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر پایداری مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیست، حصار اقتصادی و طرح‌های سازش تاکید کرد و گفت: بر اثر این پایداری و استقامت پیروزی‌های پیاپی نصیب مردم شجاع فلسطین شده و خواهد شد.

کد خبر 97330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز