همشهری آنلاین: کشورهای 1+5 دوم سپتامبر در فرانکفورت برای بررسی اوضاع کنونی در روند حل مساله هسته‌‌ای ایران دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزار ایسنا به نقل از خبرگزاری ریانوستی، ایگور لیاکین فرالوف معاون مدیر مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گفت: دوم سپتامبر (11شهریور) در فرانکفورت اوضاع کنونی در روند حل مساله هسته‌ای ایران بررسی و ارزیابی خواهد شد. هم‌چنین سرگی ریابکوف مدیر سیاسی و معاون وزیر امور خارجه، نماینده روسیه در این دیدار خواهد بود.

این خبرگزاری اعلام کرد: ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز 25 اوت با سید‌ محمود ‌رضا سجادی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه دیدار کرده است.

این گزارش ادامه داد: آمریکا و برخی دیگر از کشورها به ایران سوء‌ظن دارند که در پوشش برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز به طور پنهانی سلاح هسته‌‌ای می‌سازد. تهران چنین اتهاماتی را تکذیب کرده و اعلام می‌کند که برنامه هسته‌‌ای آن صرفا صلح‌آمیز و در راستای تامین نیازهای انرژی کشور است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ایران را فراخواند که "بطور کامل و بی‌درنگ به مطالبات قطعنامه‌های شورای امنیت و نیز مطالبات شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل کند".

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از ایران خواست که تا ماه سپتامبر به پیشنهادات گروه 1+5 که در آن انصراف از ادامه تحقیقات هسته‌‌ای در عوض تشویق‌های تجاری در نظر گرفته شده است، پاسخ دهد.

کد خبر 88872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز