چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سید محمد مرندی دوازدهم مرداد سال ۱۳۴۵ در شهر ریچموند ویرجینیای آمریکا به دنیا آمد.

سیدمحمد مرندی

سید محمد مرندی دیپلم خود را از دبیرستان علوی شهر تهران دریافت کرد. او فرزند دکتر سید علیرضا مرندی است.

وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران و دکترای ادبیات انگلیسی و شرق‌شناسی از دانشگاه بیرمنگام بریتانیا است. وی در حال حاضر استاد تمام دانشگاه تهران است.

دکتر سید محمد مرندی طی سال‌های ۶۱ تا ۶۷ بارها و بارها در جبهه‌های دفاع مقدس حضور یافت و در لشکرهای ۲۷ محمد رسول الله و لشکر ۱۰ سید الشهدا حضور داشت و در عملیات کربلای ۵ به عنوان غواص از ناحیه ساعد دست هدف گلوله و در دو عملیات مختلف نیز مورد حمله شیمیایی دشمن قرار گرفت. مرندی که پیامدهای این آسیب‌ها را هنوز به همراه دارد جانباز دفاع مقدس است.

دکتر مرندی که بعد از پیوستن به دانشگاه تهران در پایه گذاری موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا -که بعدها به ایجاد دانشکده مطالعات جهان نیز انجامید- نقش موثری داشت؛ وی همچنین رئیس گروه مطالعات آمریکای شمالی دانشکده مطالعات جهان و به طور همزمان عضو هیات علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران بوده است. وی سپس رئیس دانشکده مطالعات جهان شد.

دکتر مرندی ده‌ها اثر ارزنده در ژورنال‌ها و وب سایت‌های آکادمیک منتشر کرده است.

او به دلیل وجهه و موقعیت آکادمیک و تسلط ویژه بر زبان انگلیسی همواره طرف توجه رسانه‌های بین‌المللی نظیر الجزیره انگلیس و عربی؛ راشیا تودی؛ سی ان‌ان؛ بی بی سی؛ شبکه جهانی چین (CCTV) شبکه تلویزیونی فنیکس هنگ کنگ و  پرس‌ تی وی بوده است.

کد خبر 125615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز