همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه هدف اصلی کادر فنی در تورنمنت قطر ساختن تیم ملی برای جام ملت‌های آسیاست، تاکید کرد:

باید هزینه تغییر نسل فوتبال ایران را بپردازیم و تحمل ناکامی های احتمالی را داشته باشیم. افشین قطبی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: تورنمنت قطر فرصت مناسبی است تا بازیکنان جوان را در شرایط سخت و برابر حریفانی قابل اعتنا ارزیابی کنیم و بازیکنانی که کیفیت فنی بهتری دارند و می‌توانند در تیم ملی اثر گذار باشند را برای جام ملت‌های آسیا شناسایی نماییم. ضمن اینکه این تورنمنت فرصتی است تا بازیکنان به تفکرات کادر فنی نزدیکتر شوند.

قطبی با بیان اینکه ما در این تورنمنت اهداف فنی مختلفی را دنبال می‌کنیم و به دنبال ساختن تیمی برای جام ملت‌های آسیا هستیم، تاکید کرد: در این تورنمنت نباید به دنبال نتیجه گیری باشیم چرا که ما به دنبال هدف‌های واقعی تری هستیم. البته این به آن معنی نیست کم به دنبال قهرمانی نیستیم بلکه اعتقاد دارم اهداف ما برای تیم ملی به اندازه‌ای بزرگ است که قهرمانی و یا ناکامی در تورنمنت قطر نباید ما را از هدفمان دور کند.

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی در حال تغییر نسل است و در حال حاضر بازیکنان با تجربه و  بین‌المللی ندارد، تصریح کرد: این تورنمنت فرصت خوبی است تا بازیکنان جوان جایگاه و توانمندی خود را در تیم ملی ارائه کنند و نشان دهند تا چه اندازه می‌توانند برای جام ملت‌ها در تیم ملی مفید و تاثیر گذار باشند.

قطبی با بیان اینکه تیم ملی در تورنمنت قطر برای بازی برگشت مقابل سنگاپور آماده       می‌شود و آن بازی برای ما اهمیت بیشتری دارد، اظهار داشت: ما در تلاشیم تا بهترین و آماده ترین نفرات را برای بازی با سنگاپور شناسایی کنیم و این بازی ها می‌تواند بازیکنان را در شرایط ایده آل مسابقه برای دیدار با سنگاپور قرار دهد.

وی اضافه کرد: برای بازی با مالی به احتمال زیاد هر 11 بازیکنی که مقابل قطر به میدان رفتند تغییر خواهند کرد و در نظر داریم این فرصت را به سایر نفرات بدهیم تا قابلیتهای فنی خود را بروز دهند ضمن اینکه به بازیکنانی که مقابل قطر بازی کردند استراحت بدهیم.

قطبی یادآور شد: انجام 3 مسابقه در طول 8 روز می طلبد تا برنامه ریزی ویژه ای را برای این تورنمنت انجام دهیم و به گونه ای مدیریت کنیم که بازیکنان در بهترین شرایط برای بازی با سنگاپور آماده شوند.

وی با بیان اینکه تیم ملی در دیدار مقابل قطر بازی قابل قبولی را ارائه داد و بازیکنان جوان تیم ملی بسیار امیدوار کننده ظاهر شدند، اظهار داشت: به اذعان اکثر کارشناسان و رسانه‌های قطر تیم ملی دیگر وابسته به یک یا دو بازیکن نظیر علی کریمی و یا علی دایی نیست و ایران تبدیل به تیمی شده که در دفاع و حمله بازی با برنامه ای را ارائه می دهد و به دنبال اجرای تفکرات تاکتیکی تازه ای است.

سرمربی تیم ملی در خصوص دیدار امروز مقابل مالی تصریح کرد: هدف ما این است تا در این بازی سنگین بازیکنان را در شرایط سخت مورد ارزیابی قرار دهیم و ملی پوشان را به تفکرات تیمی نزدیک کنیم. در این بازی قطعا نفرات جدیدی در ترکیب تیم ملی قرار خواهند گرفت و تلاش خواهیم کرد تا با تفکرات تاکتیکی جدید مقابل این تیم پرمهره آفریقایی به اهداف تاکتیکی دست پیدا کنیم.

قطبی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اشتباهات خط دفاع تیم ملی در دیدار مقابل قطر تصریح کرد: ما از بهترین بازیکنانی که در لیگ برتر در این پست بازی می‌کنند در خط دفاعی تیم ملی استفاده کردیم و هیچ بازیکن نخبه و لژیونری را در این پست نداریم که از آنها استفاده نکرده باشیم. به هر حال برخی بازیکنان در روز خوبشان نیستند و نمی‌توان به آنها خرده گرفت. ما باید در این 3 بازی تلاش کنیم تا بهترین و آماده ترین نفرات را برای بازی با سنگاپور انتخاب کنیم.

وی اظهار داشت: من به دنبال نتیجه گیری در این تورنمنت نیستم و بیش از همه به دنبال اهداف تاکتیکی هستم که برای ساختن تیمی برای جام ملتها مدنظر دارم. خوشبختانه به بخش اعظمی از ترکیب تیم ملی برای جام ملتها نزدیک شده ام و شما خواهد دید که در آینده بازیکنان اصلی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

سرمربی تیم ملی در پایان اظهار داشت: برد و باخت قدم‌هایی است که ما باید برای ساختن تیمی منسجم و یکپارچه برای جام ملت‌های آسیا برداریم و از تمام رسانه‌ها و مردم می‌خواهم در راه ساختن تیم ملی به کادر فنی کمک کنند و به جای نگاه سطحی و زودگذر به فکر آینده تیم ملی باشند.

کد خبر 98394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز