گروه‌ ورزشی- ناصر قراگزلو: مهدی تاج، نایب‌رئیس فدراسیون و رئیس کمیته تیم‌های ملی در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری به بسیاری از مسائل در خصوص تیم ملی پاسخ می دهد.

  • در خصوص خبر مذاکره فدراسیون فوتبال با سرمربیان بزرگ خارجی برای تیم ملی توضیح دهید.

ما به حضور مربی درجه یک خارجی نظیر کاپلو، امه ژاکه و مربیان بزرگ دیگر اعتقاد داریم و می‌دانیم که حضور این مربیان در نهایت به سود فوتبال ایران تمام می‌شود و فکر می‌کنم حتی خود قطبی نیز به این موضوع اعتقاد داشته باشد اما باید این مسئله را نیز مدنظر قرار دهیم که آیا در شرایط فعلی امکان حضور سرمربی بزرگ برای فوتبال ما وجود داشته که ما از آن دریغ کرده‌ایم؟

  • اما بحث مذاکره شما با گزینه‌های خارجی بیش از پیش قوت گرفته.

این بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها کاملا شایعه است ضمنا چنین مسائلی همواره پیرامون تیم ملی ما وجود داشته و چیز جدیدی نیست.

  • بعد از رفتن «ابه کنوب» از تیم ملی به دنبال گزینه جدیدی به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها هستید؟

بله، ما به دنبال مربی دروازه‌بان‌های جدید برای تیم ملی هستیم و در این زمینه خوشبختانه سرمربی تیم ملی با جذب یک مربی دروازه‌بانی داخلی موافق است.

  • پیشنهاد جذب عابدزاده از سوی قطبی صحت دارد؟

هنوز قطبی چنین پیشنهادی به ما ارائه نداده است. باید ابتدا پیشنهاد ارائه شود تا ما بتوانیم در رابطه با آن حرف بزنیم و تصمیم‌گیری کنیم.

  • گفته می‌شود شما با درخواست کاشانی مبنی ‌بر پرداخت پاداش به برنده دربی مخالفت کردید؟

بحثی که ما از ابتدا داشتیم بحث پرداخت پاداش به لیدرهای دو تیم پرسپولیس و استقلال به مبلغ 7 میلیون تومان بود که این مبلغ نیز به زودی پرداخت خواهد شد. از ابتدا بحث پرداخت پاداش به تیم برنده دربی مطرح نبوده است.

  • گویاسازمان تربیت بدنی خواستار حضور مجدد قلعه‌نویی در تیم ملی است.

امیر قلعه‌نویی مربی بزرگی است که در تیم‌های باشگاهی‌مان کارنامه قابل قبولی نیز از خود بر جای گذاشته و این فصل نیز سپاهان با قلعه‌نویی مقتدرانه ظاهر شده به همین دلیل هم من شخصا خوشبین هستم که سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا با قلعه‌نویی نتیجه بگیرد اما در‌حال حاضر هیچ صحبتی در رابطه با حضور مجدد وی در تیم ملی مطرح نیست.

  • قرار نیست قطبی از مربیان داخلی عذرخواهی کند؟

یاوری مربی بسیار بزرگی است و حداقل من از ایشان به جهت سابقه همکاری در سپاهان شناخت کاملی دارم و به این موضوع نیز واقفم که کمیته فنی تیم‌های ملی جای احوالپرسی نیست و محلی است که باید برای پیشرفت تیم ملی در آن انتقادها مطرح شود اما این انتقادها باید در کمیته فنی باقی بماند و به بیرون درز نکند.

از سوی دیگر ما باید زمینه قبول عقاید دیگران را در ورزش و فوتبال کشورمان فراهم کنیم و آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم. قطبی باید انتقادها را بپذیرد و یاوری نیز مسائل را در درون کمیته تیم‌های ملی مطرح کند و انتقادها رسانه‌ای نشود.

  • صحبت‌های اخیر یکی از مسئولان سازمان لیگ مبنی بر بازنده شدن استیل‌آذین، اخراج مهدوی‌کیا و سقوط قطعی استقلال‌اهواز به لیگ دسته  اول سروصدای زیادی به پا کرده است.

بالاخره این گمانه‌زنی ذهنی است که انجام شده اما من شخصا به پیشگویی اعتقادی ندارم.

کد خبر 101356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز