سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: افشین قطبی در آخرین تمرین ملی‌پوشان ایران قبل از دیدار با مقدونیه شوت از راه دور با هر دو پا را در دستور کار قرار داده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از رویارویی با مقدونیه از ساعت 16 امروز در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی برگزار شد. در این تمرین 27 بازیکن حضور داشتند و زیر نظر افشین قطبی و دستیاران هلندی‌اش به تمرین پرداختند.

پیش از آغاز تمرین بازیکنان در وسط زمین حلقه اتحاد تشکیل دادند و افشین قطبی دقایقی کوتاه برای آنان صحبت کرد.

پس از آن دروازه بانان از دیگر بازیکنان جدا شدند و باقی نفرات ملی پوش یک بار، دور زمین دویدند و قطبی بازیکنان را به 4 گروه تقسیم کرد. ملی پوشان در بخش نخست تمرین به مدت 15 دقیقه زیر نظر قطبی بدن‌های خود را گرم کردند سپس 5 دقیقه با هدایت بیوتر دستیار هلندی قطبی به کار با توپ و پاسکاری پرداخت.

در این بخش قطبی تمرین دروازه بانان تیم ملی را زیر نظر داشت و نکاتی را به آنان گوشزد می کرد. با گذشت 20 دقیقه از آغاز تمرین، قطبی ملی پوشان را به گروه سفید، نارنجی و سبز تقسیم کرد. در این بخش که شامل حفظ توپ و پاسکاری در فضای محدود بود دو گروه از بازیکنان در میانه زمین به پاسکاری و حفظ توپ می پرداختند و گروهی دیگر از بازیکنان در اطراف زمین آنها را احاطه کرده بودند.

این بخش از تمرین 6 تایم 3 دقیقه ای طول کشید و زیر نظر بیوتر برگزار شد. او با فریادهای بلند بازیکنان را به تمرین و تکاپوی بیشتر تشویق می‌کرد.

درحین تمرین مصدومیت‌های جزیی برای امیرحسین فشنگچی و مهرداد معدنچی بوجود آمد. شدت مصدومیت این دو بازیکن زیاد نبود و پس از لحظاتی به جمع ملی پوشان بازگشتند.

در بخش دیگری از تمرین بازیکنان به مدت 15 دقیقه به مرور کارهای تاکتیکی و سانتر از جناحین پرداختند. این بخش نیز 15 دقیقه به طول انجامید. بخش عمده ای از تمرین امروز تیم ملی در حالی برگزار شد که نورافکن های زمین شماره یک ورزشگاه آزادی خاموش بود و همین مسئله باعث شد قطبی چندین بار از مسئولان ورزشگاه درخواست کند که نورافکن ها را روشن کند تا مراحل آماده سازی تیم ملی بدون وقفه و زیر نور برگزار شود.

در بخش دیگری تمرین امروز قطبی مدافعان را از جمع دیگر بازیکنان جدا کرد و خود تمریناتی اختصاصی برای آنها به اجرا درآورد و سایر بازیکنان زیر نظر بیوتر به مرور کارهای تاکتیکی پرداختند.

 در پایان نیز قطبی تمرین شوتزنی را برای بازیکنانش در نظر گرفت و تاکید می کرد آنها باید از هر دو پایشان برای ضربه زدن استفاده کنند و حق ندارند تنها با پای تخصصی به توپ ضربه بزنند.

از تمرین تیم ملی تنها 4 تماشاگر و 3 خبرنگار استقبال کرده بودند و باید دید از دیدار فردا برابر مقدونیه چه استقبالی خواهد شد.

دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر مقدونیه ساعت 18 روز چهارشنبه 27 آبان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 95517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز