گروه حوادث: سارق مرموز میهمانی‌های شبانه که از فرار کردن از دست پلیس خسته شده بود پس از یک سال تعقیب و گریز به کلانتری رفت و خود را تسلیم مأموران کرد.

این مرد بازنشسته که با شرکت در میهمانی‌های شبانه دوستانش نقشه سرقت 30 میلیون تومانی از آنها را طرح‌ریزی کرده بود وقتی دید دستش برای پلیس پ رو شده است ناپدید شد و از همان زمان جست‌وجو برای دستگیری وی آغاز شد.

ماجرای این پرونده زمانی آغاز شد که سال گذشته مردی به شعبه 6 دادسرای صادقیه  مراجعه کرد و مأموران را در جریان سرقت 30 میلیون تومانی از حساب بانکی‌اش قرار داد.

این مرد به بازپرس یونسی گفت: چند روز پیش وقتی برای برداشت پول از حسابم به بانک رفته بودم متوجه شدم بدون اطلاع من دو برگ از دسته چکم به سرقت رفته و با استفاده از آنها از حسابم برداشت شده است.

با اظهارات این مرد تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارق مرموز آغاز شد و مأموران در تحقیق از شاکی پرونده متوجه شدند سرقت دو برگ چک سفید زمانی انجام شده است که چند نفر از دوستان این مرد در یک میهمانی شبانه در خانه او گرد هم آمده بودند.

از سوی دیگر کارآگاهان در بررسی مدارک موجود در بانک دریافتند فردی که از حساب شاکی برداشت کرده پزشکی است که از مدتها پیش با وی دوست بوده ولی آن شب در میهمانی حضور نداشته است.

با احضار این پزشک به دادسرای صادقیه مشخص شد مدتی پیش در یک میهمانی شبانه که در خانه این پزشک برپا شده بود یکی از میهمانان به طرز مرموزی کارت شناسایی وی را  نیز به سرقت برده است.

به این ترتیب این احتمال که این مرد قصد داشته با استفاده از کارت شناسایی پزشک و چکهای مالباخته از حساب شاکی پرونده برداشت کند، قوت گرفت.

مأموران در نخستین مرحله به بررسی لیست شرکت کنندگان در هر دو میهمانی پرداختند و در این میان به مردی بازنشسته که از دوستان مشترک شاکی پرونده و مرد پزشک بود مظنون شدند.

این مرد که در هر دو میهمانی حضور داشت تنها کسی بود که از اطلاعات حساب بانکی دوست قدیمی‌اش باخبر بود. هنگامی که مشخص شد امضای پای برگه چک شبیه امضای او است، بازپرس دستور احضار وی به دادسرا را صادر کرد، اما مرد بازنشسته به یکباره پا به فرار گذاشته و ناپدید شد.

با گذشت مدتی از ناپدید شدن متهم، سرانجام او که از فرار کردن خسته شده بود به اداره پلیس رفت و خود را تسلیم مأموران کرد. با دستگیری این مرد در حالی که وی توانسته بود رضایت شاکیان خود را جلب کند، بازپرس یونسی برای او به اتهام سرقت و استفاده از سند جعلی قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده در اختیار قضات جهت اظهار نظر قرار گرفت.

کد خبر 8173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز