گروه حوادث: کودک 8 ساله بعداز 81 روز اسارت دربند کودک‌ربایان به کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی که او را نجات داده بودند گفت: دزدها به این شرط برایم یک ماشین پلیس اسباب بازی خریدند که وقتی بزرگ شدم، آنها رادستگیر نکنم.

هشتم شهریور گذشته، والدین پسر بچه  8ساله ای به نام محمد سراسیمه به کلانتری ولنجک مراجعه کرده و پلیس را درجریان ربوده شدن فرزندشان توسط دو مرد ناشناس قرار دادند.

پدر محمد که در ساخت وساز منزل فعالیت داشت،  در توضیح ماجرا به ماموران گفت : «هنگام عصر پسرم برای بازی با دوستانش به کوچه رفت ولی دقایقی از خروج او از نگذشته بود که دوستانش هراسان به جلوی خانه ما آمده و خبر دادند که دو سرنشین خودرو پژو 405 مشکی رنگی ،پسرم را که درپارک روبه روی خانه مشغول بازی فوتبال  با دوستانش بود، ربوده اند.

با گذشت 24 ساعت از زمان ربوده شدن کودک ،  در حالی که بررسی های پلیسی برای یافتن ردی از خودروی پژو ادامه داشت، مردان ناشناس در تماس تلفنی با منزل پدر کودک در خواست 300 میلیون تومان پول نقد در مقابل  آزادی کودک کردند.

آنها تهدید کردند در صورتی که پلیس در جریان ماجرا قرار گیرد،  آنها دیگر هرگز فرزندشان را زنده نخواهند دید.

با ارجاع پرونده به کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی تهران ، شناسایی ربایندگان پسربچه در دستور کار پلیس قرار گرفت، اما آدم ربایان حرفه ای هیچ ردی از خود برجای نمی‌گذاشتند و دایم در تماسهای کوتاه تلفنی با تلفنهای همراه ماهواره‌ای برتهدیدات خودشان می‌افزودند.

فیلمی بر روی سنگ قبر

8 روز بعد از  شروع آدم‌ربایی،  آدم ربایان با تلفن همراه پدر محمد تماس گرفته و به وی گفتند فیلمی درباره وضعیت فرزندشان  برروی سنگ قبری درقبرستان گذاشته‌اند. 

والدین کودک وحشت‌زده و نگران خود را به بهشت زهرارسانده و در روی سنگ قبر، یک سی دی ‌پیدا کردند که در آن کاغذی بر روی شیشه یک تلویزیون چسبانده شده و بر روی آن نوشته شده بود اگر 300 میلیون تومان را پرداخت نکنید، دفعه دیگر فیلم جسد محمد را برایتان ارسال خواهیم کرد.

در حالی که آدم‌ربایان سعی داشتند پلیس را گمراه کرده و وانمود نمایند کودک به پاکستان انتقال داده  شده است، ولی بررسی‌های تخصصی کارآگاهان بر روی  فیلم ارسالی،  بیانگر آن بود که کودک از ایران خارج نشده است.

دومین فیلم زیر صندلی

در حالی که یک ماه از زمان ربوده شدن کودک می گذشت ، والدین کودک فیلم دومی را که زیر یکی ازصندلی‌های سالن انتظار فرودگاه مهرآباد جاسازی شده بود دریافت کردند، در این فیلم صحنه‌های شکنجه دردناک کودک و التماس‌های او از پدرش که از او می‌خواست 300 میلیون تومان درخواستی آدم ربایان را پرداخت کند، نشان می‌داد.

با دریافت این فیلم، کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی تهران که به ریاست سرهنگ شفیقی وسرپرستی سرهنگ بهگذر به طور ویژه ردیابی مکان اختفای ربایندگان کودک را در دستور کار داشتند، تلاش‌های گسترده‌ای را برای پایان دادن به ماجرا آغاز کرده و درنهایت بعد از گذشت 81روز کار پلیسی،  ردی از کودک‌ربایان درحوالی جنت‌آباد پیدا کردند.

سرهنگ سلطانی معاونت اداره آگاهی تهران دیروز با اعلام این خبر گفت: عملیات دستگیری شبانه ساعت 22روز شنبه آغاز شد و پس از آنکه خانه متهمان تحت محاصره کامل  ماموران قرار گرفت،دو مرد ویک زن که همدستان متهم اصلی پرونده هستند در عملیات ضربتی با حضور دادیار پرونده در صحنه دستگیر شدند.

آزادی پس از 81 روز

کارآگاهان  پلیس محمد را که 81 روز را به دور ازوالدینش گذرانده بود،درحالی که در یکی از اتاقهای خانه درحال بازی با دوکودک صاحب خانه بود یافتند. 

لحظاتی بعد از آزادی کودک از بند آدم ربایان وی در حالی که یک ماشین پلیس اسباب بازی به همراه داشت به ماموران پلیس گفت: دزدها به این شرط برایم این ماشین را خریدند که وقتی بزرگ شدم با این ماشین پلیس  آنها رادستگیر نکنم. 

برپایه این گزارش متهمان دستگیر شده مدعی هستند که آنها تنها نقشه فردی به نام پتی محمد را به اجرا گذاشته اند که بعد از اخراج از شرکت پدر محمد به قصد انتقامجویی، کودک‌ربایی را طراحی کرده است و چون آنان به پتی محمدکه هم‌اکنون در کشور پاکستان است در پی معامله موادمخدر 19میلیون بدهکار بودند مجبور به همکاری با او شده‌اند.

ادعاهای این متهمان در حالی مطرح شده است که پدر محمد هرگونه آشنایی با متهمان به خصوص پتی محمد را رد می کند.

کارآگاهان اداره یازدهم جستجوی خود برای دستگیری رضا که طرف اصلی معامله با پتی محمد بوده  واکنون در خاش مخفی شده را ادامه می دهند تا با بازداشت وی که حلقه اتصال آدم‌ربایان به پتی محمد است انگیزه اصلی این کودک‌ربایی 81 روزه فاش شود.

کد خبر 8822

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز