گروه حوادث: اعترافات جدید باند تبهکاری که با فریب مردان نیازمند و مجروح کردن آنها تصادف ساختگی به وجود آورده و به این ترتیب اقدام به کلاهبرداری از شرکت های بیمه می‌کردند ابعاد تازه ای از اقدامات مجرمانه آنان را فاش کرد.

سرهنگ چمنی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان تهران با بیان این خبر گفت: اعضای این باند که سرکرده آن فردی به نام احمد معروف به ذوالفقاری است مدتی پیش به اتهام جعل سند و آزادکردن زندانیان با استفاده از اسناد جعلی تحت تعقیب پلیس استان تهران قرار گرفته و در ردیابی های تخصصی دستگیر شدند.

متهمان در نخستین اعترافات خود گفتند که پس از شناسایی خانواده زندانیان و دریافت مبالغ کلانی از آنها دست به کار می شدیم و با جعل اسناد مورد نیاز، زندانیان مورد نظر را از زندان آزاد می‌کردیم.

این اعترافات در حالی صورت می گرفت که پلیس در بازرسی از مخفیگاه سردسته و اعضای دیگر باند توانست مقدار زیادی تراول چک جعلی، مهرهای جعلی دولتی و قضایی و تعداد زیادی مدارک جعلی کشف کند.

اما در حالی که تلاش کارآگاهان برای دستیابی به دیگر اقدامات مجرمانه اعضای باند ادامه داشت اعترافات جدید سرکرده باند ابعاد تازه ای از اقدامات را فاش کرد.

این مرد به ماموران گفت: پس از شناسایی افراد نیازمند آنان را با وعده رسیدن به میلیون ها تومان پول فریب می دادیم و از آنها می‌خواستیم در ازای دریافت این پول اجازه دهند تا کمی جراحت به آنها وارد کرده و از این طریق از شرکت های بیمه کلاهبرداری کنیم.

وی ادامه داد: پس از موافقت آنها با این ادعا که برای احساس نکردن درد به آنها داروی بی حسی تزریق می کنیم، آنان را بی هوش می کردیم و سپس آنقدر او را کتک می‌زدیم تا بینی و دندان‌هایش شکسته شوند و با کشیدن سمباده به روی دستان آنها جراحاتی شبیه به تصادف ایجاد می کردیم.

پس از این ماجرا فرد مجروح را سوار یکی از خودروهای بیمه شده باند می‌کردیم و به یک خیابان خلوت می‌رفتیم. سپس بدون آنکه کسی متوجه شود فرد بی هوش را روی زمین می‌انداختیم و با ایجاد سر و صدا وانمود می کردیم که تصادف شدیدی رخ داده است.  و

قتی پلیس وارد ماجرا می شد و کروکی  صحنه تصادف را تهیه می کرد، راننده مقصر که یکی از اعضای باند بود با صدور قرار وثیقه بازداشت می شد و این در حالی بود که اعضای دیگر باند با استفاده از اسناد جعلی او را آزاد می کردند تا زمان دادگاه فرا برسد. 

در جلسه دادگاه فرد مجروح که با وعده دریافت پول زیاد با اعضای باند همکاری می کرد به راننده مقصر رضایت می داد و از دادگاه می‌خواست حکم دریافت دیه را برای پرونده صادر کند.

سپس در حالی که اعضای باند با جعل مدارک پزشکی قانونی وانمود می کردند که آسیب جسمی وی بسیار زیاد بوده است این مرد به بیمه مراجعه می کرد و 8 الی 10 میلیون تومان خسارت دریافت می‌کرد. 

اما پولی که به خاطر این همه دردسر و جراحت نصیبش می شد تنها 700 هزار تومان بود و بقیه پول بین اعضای باند تقسیم می شد.

کد خبر 8712

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز