گروه حوادث: بنگاه دار خلافکار پس از سرقت سند زمین 2500 متری پیرمرد 80 ساله در نیاوران قصد فروش آن را داشت، اما زمانی که می‌خواست زمین را به مشتری خود نشان دهد نمی دانست که مشتری او فرستاده پلیس است.

مدتی پیش پیرمرد 80 ساله ای به دادسرای شمیران رفت و از یک مرد بنگاه دار که قرار بود زمین او را به فروش برساند به اتهام سرقت و جعل سند زمینش شکایت کرد.

این مرد به بازپرس روح الله رئیسی گفت: از آنجا که سال‌هاست تنها زندگی می‌کنم و همه فرزندانم در خارج از کشور به سر می برند، مدتی قبل تصمیم گرفتم زمین 2500 متری‌ام در نیاوران را که 3 تا 4 میلیارد تومان ارزش دارد بفروشم و پول آن را برای فرزندانم بفرستم.

به همین خاطر به بنگاهی که مالک آن را از سال ها پیش می شناختم رفتم و با دادن  سند زمین به او خواستم تا آن را بفروشد. مدت زیادی از این ماجرا نگذشته بود که یک روز مرد بنگاه دار به مقابل خانه‌ام آمد و با بیان اینکه هیچکس حاضر به خرید این زمین نیست ، سند را به من پس داد.

من هم سند را در گاوصندوق خانه ام گذاشتم تا در فرصتی مناسب برای فروش آن اقدام کنم. ولی چند روز بعد هنگامی که می خواستم سند را به یک بنگاه دیگر ببرم متوجه شدم چیزی که در دست من است تنها یک کپی رنگی از سند است و اصل آن ناپدید شده است.

پیرمرد ثروتمند در ادامه گفت: من به مرد بنگاه‌دار که سند برای مدتی نزد او بود مشکوک بودم و چند روز بعد هنگامیکه متوجه شدم چند نفر برای خرید زمین من به آنجا رفته اند ، شک‌ام بیشتر شد و تصمیم گرفتم از مرد بنگاه دار شکایت کنم.

پس از اظهارات پیرمرد، بازپرس رئیسی دستور رسیدگی به پرونده را صادر کرد و تیمی از ماموران پلیس برای شناسایی سارق سند وارد عمل شدند، ماموران با طراحی نقشه ای از وکیل پیرمرد خواستند به عنوان خریدار زمین وارد عمل شود و به این ترتیب تحقیقات پلیسی وارد مرحله تازه ای شد.

وکیل میانسال پس از مراجعه به بنگاه مورد نظر ادعا کرد به دنبال زمین بزرگی برای ساخت مجتمع مسکونی می گردد و مرد بنگاه دار که فکر می کرد مشتری دلخواه خود را پیدا کرده است قطعه زمین 2500 متری پیرمرد  را به او پیشنهاد و روزی را برای بازدید تعیین کرد.

ماموران برای آنکه دست مرد بنگاه دار را  رو کنند در روز قرار زمین پیرمرد ثروتمند را به محاصره خود درآوردند و درست زمانی که مرد بنگاه دار و همدستانش به آنجا آمده بودند تا زمین را به مشتری خود نشان دهند ماموران توانستند آنها را دستگیر کنند.

با انتقال متهمان به شعبه اول بازپرسی در دادسرای شمیران و اعتراف آنها به سرقت سند و تهیه کپی از آن بازپرس رئیسی برای آنان قرار بازداشت صادر کرد تا تحقیقات پلیسی در خصوص دیگر جرایم احتمالی این افراد انجام شود.

کد خبر 9668

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز