گروه حوادث: سردسته سارقان مسلح، زن و مرد جوانی بودند که با تهدید اسلحه دست به سرقت خودروهای سواری در تهران می‌زدند

متهمان که در جریان درگیری مسلحانه با پلیس توانسته بودند از محاصره آنها فرار کنند، سرانجام در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.

2 ماه قبل مرد جوانی که مدعی بود راننده آژانسی در شمال تهران است به اداره یکم آگاهی رفت و ماموران را در جریان سرقت مسلحانه خودرواش قرار داد.

این مرد به کارآگاهان گفت: چندی پیش دختری که از مشترکان آژانس بود سوار خودروام شد تا او را به مقصدش برسانم.

در بین راه وی سر صحبت را باز کرد و از زندگی‌اش برایم گفت و به این ترتیب رابطه دوستی بین ما شکل گرفت.

بعد از این ماجرا بود که دختر جوان هر وقت می‌خواست ماشین کرایه کند با من تماس می‌گرفت تا او را به مقصدش برسانم.

بعد از اینکه چند بار وی را سوار ماشینم کردم، یک روز او با من تماس گرفت و خواست وی را به محلی در جنوب تهران ببرم. وقتی به مقصد رسیدم چند مرد جوان که یکی از آنها سعید نام داشت و ادعا می‌کرد نامزد دختر جوان است بر سرم ریختند و تا سر حد مرگ کتکم زدند. آنها سپس با تهدید اسحله مرا به گوشه‌ای از خیابان پرت کردند و خودروی پرایدم را به سرقت بردند.

با اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای کشف راز این سرقت آغاز شد و کارآگاهان در نخستین اقدام به ردیابی خودروی مسروقه پرداختند.

در حالی که مشخصات خودروی پراید در اختیار تمامی واحدهای گشت پلیس قرار گرفته بود، اطلاعاتی در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می‌داد این خودرو در تعمیرگاهی در شمال تهران مشاهده شده است.

با این اطلاعات، ماموران عازم تعمیرگاه مورد نظر شدند و مالک آنجا به کارآگاهان گفت: «چندی پیش دختری جوان به همراه مردی سوار بر یک خودروی پژو پرشیا به اینجا آمدند، بدنه خودروی آنها در یک تصادف دچار صدمه شده بود و آنها از من خواستند خودرو را تعمیر کنم؛

اما وقتی برای تحویل گرفتن آن به تعمیرگاه برگشتند، چون مدعی بودند پول کافی برای پرداخت هزینه تعمیر خودروشان ندارند این خودروی پراید را در اختیارم قرار دادند و از من خواستند آن را به‌عنوان هزینه تعمیر خودروشان قبول کنم و بعد از آن از تعمیرگاه خارج شدند.

بعد از اظهارات مالک تعمیرگاه، تحقیقات برای دستگیری سارقان مسلح ادامه یافت و مدتی بعد کارآگاهان به سرنخ‌هایی از2 نفر از اعضای باند به نام‌های مجید و احمد دست یافتند.

با دستگیری مردان جوان، هر دوی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند و در جریان بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت خودروی راننده آژانس گفتند: سارقان اصلی زن و مرد جوانی به نام ثریا و حسام هستند.

آنها بودند که نقشه این سرقت را طراحی کردند و از ما هم خواستند در اجرای این نقشه با آنها همدست شویم.

با اعترافات متهمان، جست‌وجو برای دستگیری اعضای اصلی باند ادامه یافت و مدتی بعد ماموران موفق شدند خودروی پژو پرشیای آنها را که در یکی از شهرهای شمال کشور رها شده بود، پیدا کنند.

وقتی مشخص شد این خودرو نیز مسروقه است، ماموران دریافتند با یک باند حرفه‌ای سرقت خودرو مواجه هستند و بررسی‌ها  را  برای دستگیری زن و مرد جوان ادامه دادند.

مدتی بعد ماموران موفق شدند متهمان را سوار بر یک خودروی پژو در یکی از خیابان‌های شمال تهران شناسایی کنند؛ اما زن و مرد جوان با مشاهده پلیس شروع به تیراندازی به سوی آنها کردند و با سرعت زیاد پا به فرار گذاشتند.

بعد از فرار متهمان، تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری آنها ادامه داشت تا اینکه نیمه‌شب 16 آبان، ماجرای سرقت یک خودروی زانتیا در منطقه قیطریه به پلیس گزارش شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد این سرقت نیز توسط ثریا و حسام صورت گرفته و آنها بعد از آنکه سرنشینان خودرو را با تهدید اسلحه از ماشین پیاده کرده‌اند، آن را به سرقت برده و متواری شده‌اند.

با این اطلاعات مشخصات خودروی مسروقه به تمامی یگان‌های گشت پلیس گزارش شد و 2 روز بعد کارآگاهان موفق شدند با شناسایی متهمان، آنها را در مخفیگاه‌شان در مرکز شهر دستگیر کنند.

از اسلحه تا شیشه

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: با کشف یک قبضه کلت کمری، تعدادی فشنگ، سلاح سرد، مقداری مواد روان‌گردان از نوع شیشه و آلات و ادوات استعمال مواد‌مخدر در مخفیگاه متهمان، هر دوی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند و تحقیقات درخصوص دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

کد خبر 68007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز