سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: دختر 17 ساله بعد از آنکه در دام یک باند سرقت افتاد، با حمله به رانندگان خودروهای عبوری، دست به سرقت این خودروها می‌زد.

 وی  در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد به خاطر علاقه به نامزدش سارق شده است.

26 آبان ماه، ماموران پلیس تهران در جریان یک مورد کیف قاپی در شرق تهران قرار گرفتند.
در جریان این سرقت، کیف دستی یک رهگذر که 5/2میلیون تومان پول نقد و چندین چک مسافرتی در داخل آن قرار داشت به سرقت رفته بود.

با گزارش این ماجرا، تیمی از ماموران پلیس، منطقه‌ای را که سرقت در آن رخ داده بود تحت کنترل قرار دادند و ساعاتی بعد موتور سوار سارق را هنگامی که قصد فرار از منطقه را داشت دستگیر کردند.

هنگامی که استعلام سوابق این متهم نشان داد که وی یک متهم سابقه دار در زمینه زورگیری است، احتمال اینکه وی با باندهای کیف قاپی که در ماه‌های گذشته سرقت‌های متعددی را در نقاط مختلف تهران رقم زده بودند ارتباط داشته باشد قوت گرفت و به این ترتیب وی تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس قرار گرفت.

هنگامی که این متهم تحت بازجویی قرار گرفت به 8 فقره سرقت خودرو با همدستی یک باند مخوف که بیشتر آنها از سارقان حرفه‌‌ای و سابقه دار پایتخت بودند اعتراف کرد.

وی در توضیح شگرد سرقت‌های این باند گفت: یکی از اعضای باند که یک دختر 17 ساله است به‌عنوان مسافر سوار خودروها می‌شد و سپس وقتی خودرو به محل خلوتی می‌رسید وی با تهدید چاقو و زخمی کردن راننده، خودرو را سرقت می‌کردو بعد از آن، سایر اعضای باند با این خودروی مسروقه اقدام به کیف‌قاپی می‌کردند.

با اعترافات این متهم، قاضی توکلی - بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران- دستور شناسایی پاتوق‌های اعضای باند را صادر کرد و به این ترتیب 9‌ عضو باند که 7 مرد و 2 زن بودند در مدت10‌ روز در کرج، تهران و شهرستان آبیک شناسایی و دستگیر شدند.

این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد تمام اعضای این باند سابقه‌دار بوده و به مخدر شیشه اعتیاد دارند.

در دام باند تبهکاری

دختر 17 ساله‌ که کوچک‌ترین عضو این باند است، پس از بازداشت در جریان بازجویی‌ها، با بیان اینکه نامزدش که خود یکی از اعضای این باند تبهکاری است باعث ورود او به دنیای خلافکاری شده است گفت: بعد از طلاق والدینم، با مرد جوانی آشنا شدم که عضو باند سرقت بود.

این دختر جوان که در جریان سرقت‌ها با قمه به طعمه‌های باند حمله کرده و چند نفر از آنان را مجروح کرده است، درباره انگیزه خود افزود: به‌خاطر علاقه‌‌ای که به نامزدم داشتم، قبول کردم که با وی و همدستانش همکاری کنم و به این خاطر در چند سرقت خشن همراه آنها بودم.

شاکیان بیایند

سرهنگ یگانه- رئیس پایگاه 2 آگاهی پایتخت- روز گذشته با اعلام این خبرگفت: اعضای این باند طی 2 سال سرقت در محدوده غرب پایتخت و کرج، 70 میلیون تومان سرقت کرده‌اند که در میان اموال مسروقه 8 دستگاه لپ‌تاپ نیز دیده می‌شود.

اعضای باند سرقت در ادامه بازجویی‌ها به سرقت چندین کیلو طلا از مغازه‌ای در خیابان پیروزی تهران اعتراف کردند که شناسایی مالباخته واحتمال ارتکاب سرقت‌های دیگرازاین دست نیزدر حال بررسی است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه تاکنون 5 شاکی پرونده شناسایی شده‌اند، از مالباختگان درخواست کرد برای شناسایی سارقان به پایگاه 2 آگاهی واقع در خیابان زنجان مراجعه کنند.

کد خبر 71386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز