مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

تور مسقط عمان یکی از تورهای پرطرفداری است که افراد از سراسر دنیا آن را انتخاب می‌کنند. فرقی نمی‌کند شما در آسیا، اروپا یا آمریکا زندگی کنید، مسقط با ده‌ها جاذبه گردشگری، تفریحی و تجاری یک مقصد عالی سفر و گردشگری برای شما به شمار خواهد رفت.

image-20240511094402-1.jpeg

با توجه به توریستی بودن عمان، هر ساله از ایران نیز تورهای متعددی به مقصد این کشور اجرا می‌شود. یکی از پرطرفدارترین زمان‌ها برای سفر به عمان زمان کریسمس است که می‌توانید در جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف شرکت کرده و یک سفر متفاوت و هیجان انگیز را تجربه کنید.

جاهای دیدنی مسقط عمان

عمان کشور کوچکی است که شگفتی‌های طبیعی بسیاری از کوهستان، دریا، غار و دره‌ها را در خود جای داده و هر گوشه از آن شما را به وجود خواهد آورد. مسقط پایتخت این کشور محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شهر در این کشور است که اغلب تورهای گردشگری به مقصد آن انجام می‌شود.

  • مسجد جامع سلطان قابوس در این شهر یکی از زیباترین مساجد مدرن در دنیا است که در سال 2001 افتتاح شد. فرشی که هنگام اقامه نماز در این مسجد برای نمازگزاران پهن می‌شود 21 تن وزن داشته و اثر هنری فرش تبریز، کاشان و اصفهان در آن به کار رفته است. لوستر به کار رفته در این مسجد نیز 14 متر ارتفاع داشته که جزء بزرگ‌ترین نمونه‌های مشابه در دنیا به شمار می‌رود.
  • بازار مطرح یکی دیگر از جاهای دیدنی عمان است که در تور مسقط حتما باید سری به آن بزنید. این بازار در دهه 1960 تنها به عنوان یک بازار کوچک کنار بندر مورد استفاده قرار می‌گرفت تا افرا بتوانند مایحتاج خود را از آن تهیه کنند. بازار سنتی سقفی چوبی دارد که در کنار ساختمان‌های مدرن و امروزی ان جلوه‌ای خاص و زیبا پیدا کرده است. علاوه بر بازدید از این مکان زیبا می‌توانید خریدهای به صرفه و سوغاتی‌های جذابی نیز از آن خریداری کنید.
  • کوه اخضر یکی از جاذبه‌های دیدنی طبیعی در این شهر است که در حوالی آن می‌توانید درختان انار و گل‌های رز زیبایی را نیز مشاهده کنید. طعم انارهای آب‌دار این منطقه هیچ گاه از یاد شما نمی‎‌رود! پس حتما آن را امتحان کنید.
  • کاخ العالم در محل سابق سفارت انگلستان ساخته شده و رنگ طلایی و آبی آن نگاه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. چهار ستون طلایی و آبی به همراه طاق‌های تزئین شده، حکاکی‌ها و کاشی کاری‌ها نگاه هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند.
  • قلعه الجلالی یکی دیگر از جاهای دیدنی در مسقط است که دهه 1580 و در زمان اشغال پرتغالی‌ها ساخته شد. این بنای تاریخی را تنها می‌توانید از بیرون تماشا کنید.

تور مسقط برای کریسمس

چرا به عمان سفر کنیم؟

در کنار جاذبه‌های گردشگری که در بالا با برخی از آن‌ها آشنا شدیم، مسقط مردمانی خونگرم و مهمان نواز دارد که با قهوه همراه با هل از شما پذیرایی می‌کنند. برای خرید می‌توانید دست فروش‌های خیابانی را انتخاب کنید یا سراغ مراکز خرید گران قیمت و برندهای جهانی بروید. می‌توانید یک شب ارامش و سکوت را همراه با آسمانی پرستاره در دل کویر بگذرانید. از غذاهای لذیذ و خوشمزه عمانی امتحان کنید و از سواحل تمیز و زیبای شهر لذت ببرید. عمان همچنین استراحتگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی متنوعی دارد که می‌توانید در تور مسقط آن‌ها را رزرو کنید.

بهترین زمان برای سفر به عمان

با توجه به آن که عمان تقریبا توسط دریا احاطه شده، آب و هوای آن رطوبت بالایی دارد. مجاورت آن با شبه جزیره عربستان نیز آب و هوایی بیابانی به آن داده است. در نتیجه هوا در تابستان بسیار گرم، در پاییز و بهار معتدل و نسبتا گرم و در فصل زمستان خنک و بسیار مطبوع است. بنابراین اگر برای تور مسقط به دنبال بهترین زمان سفر هستید، از آبان ماه تا اواخر اسفند بهترین زمان سفر برای شما خواهد بود.

تور مسقط برای کریسمس

توسط مسقط برای کریسمس

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در زمان سال نو میلادی و جشن کریسمس سفر بروند. سفر در زمان کریسمس تجربه بسیار متفاوتی را برای افراد رقم خواهد زد. در کنار تمامی کارهای دیگری که در تورهای گردشگری انجام خواهید داد مانند بازدید از مکان‌های تفریحی، تاریخی و تجاری، فستیوال‌های مختلفی خواهید دید.

در جشن‌های مختلف و مراسمات مختلف هر کشور شرکت خواهید کرد و تجربه سفر شما بسیار هیجان انگیزتر و جذاب‌تر خواهد بود. البته به این نکته توجه داشته باشید که هزینه تورهای گردشگری در زمان‌های خاص مانند کریسمس معمولا از زمان‌های دیگر بیشتر خواهد بود. ظرفیت این تورها معمولا در زمان کوتاه‌تری پر خواهد شد، بنابراین بهتر است زودتر تصمیم خود را گرفته و در تورهای مخصوص کریسمس شرکت کنید.

کد خبر 850864

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha