جمعه ۱۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باندی که با شناسایی مشتریان بانک‌ها به تعقیب آنها پرداخته و بعد از پنچر کردن چرخ خودروی‌ طعمه‌هایشان نقشه سرقت را عملی می‌کردند، بعد از دستگیری، به سرقت از 100 نفر اعتراف کردند

مدتی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی کرج در جریان سرقت‌های زنجیره‌ای یک باند حرفه‌ای از مشتریان بانک‌ها قرار گرفتند و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی اعضای باند را آغاز کردند.

گروه تحقیق در بررسی‌های اولیه دریافت، سرکرده باند یک سارق سابقه‌دار به نام جواد است که 4 سال قبل، بعد از آزادی از زندان این باند را راه‌اندازی کرده و از همان زمان فعالیت‌ مجرمانه‌اش را در شهرهای کرج، هشتگرد و شهریار آغاز کرده است.

با این سرنخ‌، جست‌وجو برای دستگیری سرکرده باند آغاز شد و کارآگاهان با شناسایی تمامی پاتوق‌های این مرد، آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

مدتی بعد ماموران با مشاهده متهم تحت تعقیب در یکی از پاتوق‌ها، وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اداره پلیس انتقال دادند.

سارق جوان که چاره‌ای جز اعتراف نداشت در جریان بازجویی‌ها گفت: چند سال قبل با 3 نفر از دوستانم تصمیم به تشکیل باند سرقت از مشتریان بانک‌ها گرفتیم و به این ترتیب سرقت‌هایمان را شروع کردیم.

ما در ساعات اولیه صبح، مقابل بانک‌ها و بنگاه‌های معاملاتی پرسه می‌زدیم و با شناسایی افرادی که پول قابل توجهی همراه خود داشتند به تعقیب آنها می‌پرداختیم.

وقتی خودروی طعمه‌هایمان پشت چراغ قرمز یا در محل‌های خلوت توقف می‌کرد، دست به کار می‌شدیم و در یک چشم به هم زدن لاستیک خودروی او را پنچر می‌کردیم.

به این ترتیب مالباختگان مجبور می‌شدند برای تعویض چرخ، از خودرو پیاده شوند و در آن لحظه بود که ما کیف پول آنها را از داخل خودرو به سرقت می‌بردیم.

سرهنگ مهدی یارندی- معاون اجتماعی پلیس استان تهران- با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم و دستگیری دیگر اعضای باند، تاکنون 51نفر از مالباختگان پرونده شناسایی شده‌اند و دیگر مالباختگان نیز می‌توانند برای پیگیری پرونده به اداره آگاهی استان تهران واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

کد خبر 67687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز