دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث: 2 زن سارق که بعد از تنه زدن به زن میانسالی در بازار طلای تهران، 90 سکه طلای او را به سرقت برده بودند، 8 ماه بعد از سرقت از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

جست‌وجو برای دستگیری زنان سارق هجدهم اسفند سال گذشته و به‌دنبال شکایت زن میانسالی در پلیس آگاهی تهران آغازشد.

این زن که مدعی بود سارقان در یک چشم‌برهم‌زدن، 90 سکه طلای او را ربوده‌اند، در تشریح ماجرا به ماموران گفت:  لحظاتی بعد از خرید 90 سکه طلا، به طرف خروجی بازار به‌راه افتادم اما قبل از رسیدن به خروجی ، در شلوغی جمعیت ناگهان زنی به من تنه زد و روی زمین افتادم.

وی افزود: تعدادی از رهگذران با دیدن این صحنه به کمکم آمدند و مرا از زمین بلند کردند اما وقتی لباس‌هایم را مرتب کردم، متوجه شدم همه سکه‌هایم به سرقت رفته است.

بعد از اظهارات این زن، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای شناسایی زن سارق آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین اقدام به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته‌ یکی از مغازه‌های طلافروشی اطراف پرداختند و موفق شدند چهره‌ زنی میانسال را که به وسیله دوربین مداربسته شکار شده بود، شناسایی کنند.

با این سرنخ، تصاویر این زن به‌عنوان مظنون اصلی سرقت در اختیار یگان‌های گشت پلیس قرارگرفت و به این ترتیب تحقیقات پلیسی برای شناسایی زن متهم آغاز شد.

با گذشت 8 ماه از ماجرای سرقت، یازدهم آبان گذشته، ماموران پلیس در عملیاتی اطلاعاتی، مخفیگاه زن سارق را در گوهردشت کرج شناسایی کردند.

پس از شناسایی زن سارق، ماموران خانه وی را به محاصره درآورده و این زن میانسال  را به‌همراه زن جوانی که در جریان سرقت در بازار تهران همدست وی بود، دستگیر کردند.

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی، با وجود اینکه در بازرسی منزل آنها تعداد زیادی سکه‌های طلا و گوشی تلفن همراه بدون فاکتور خرید کشف شده بود، دخالت در سرقت‌ را انکار کردند، ولی ادامه بازجویی‌ها به اعتراف متهمان به سرقت 90سکه طلا از زن شاکی ختم شد.

زن میانسال در جریان بازجویی‌ها به کارآگاهان پلیس گفت:   هنگام سرقت،  من و همدستم با پرسه زدن در اطراف طلافروشی‌های بازار، زن مالباخته را که تعداد زیادی سکه خریداری کرده بود شناسایی و سپس  او را تعقیب کردیم و وقتی که او به خروجی بازار رسید، در شلوغی جمعیت من به او تنه زدم و همدستم از فرصت استفاده کرده و بلافاصله بسته سکه‌ها را از داخل کیف مالباخته سرقت کرد و به سرعت متواری شدیم.

تحقیقات ادامه دارد

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت، روز گذشته با اعلام این خبر گفت: سارقان به غیر از سرقت از خریدار سکه‌ها، تا‌کنون به سرقت دیگری اعتراف نکرده‌اند اما از آنجا که سرقت آنان بسیار ماهرانه بوده، تحقیقات کارآگاهان درخصوص سایر جرایم و سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد.

کد خبر 68611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز