گروه حوادث: مرد جوان که تبحر زیادی در از کار انداختن دزدگیر داشت، باند مخوفی را تشکیل داد که هدفش سرقت از خانه‌های اعیانی بود.

این مرد بعد از سرقت‌های میلیاردی، وقتی در محاصره پلیس قرار گرفت همراه همسرش از طبقه سوم آپارتمانی به پایین پرید اما  نتوانست از دست ماموران فرار کند.

تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند زمانی آغاز شد که مرد میانسالی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران رفت و ماموران را در جریان سرقت 300 میلیون تومانی از خانه‌اش قرار داد.

با این شکایت، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان آغاز شد و کارآگاهان با حضور در خانه مالباخته به بازسازی نحوه سرقت پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان که تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار داشتند بعد از بریدن سیم‌های برق و تلفن و از کار انداختن دزدگیر، در ورودی خانه را باز کرده و قدم به محل سرقت گذاشته‌اند.

آنها سپس با سرقت طلا و جواهراتی به ارزش 300میلیون تومان پا به فرار گذاشته و متواری شده‌اند.

در حالی که تحقیقات برای یافتن ردی از مردان سارق ادامه داشت، گروه تحقیق در جریان سرقت‌های دیگری قرار گرفت که احتمالا از سوی متهمان تحت تعقیب صورت گرفته بود.

سارقان در تمامی این سرقت‌ها، بعد از بریدن سیم‌های برق و تلفن و از کار انداختن دزدگیر، با تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار داشتند در ورودی خانه‌ها را باز کرده و نقشه سرقت را به اجرا گذاشته‌ بودند.

با این اطلاعات، پلیس که خود را در برابر یک باند حرفه‌ای می‌دید، بررسی‌های گسترده برای شناسایی متهمان را آغاز کرد تا اینکه مدتی بعد به نخستین سرنخ از آنها دست یافت. 

ماموران که از طریق مخبرین خود به اطلاعاتی از فروش مقداری جواهرات مسروقه از سوی اعضای این باند دست یافته بودند، به سرعت دست به کار شدند و بعد از شناسایی خریدار اموال مسروقه، او را دستگیر کردند.

این مرد در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که جواهرات مسروقه را از زن جوانی خریداری کرده است که عضو باند سرقت است و وظیفه فروش اموال مسروقه را در این باند بر عهده دارد.
به این ترتیب، جست‌وجوی پلیس برای شناسایی مخفیگاه زن جوان آغاز شد و کارآگاهان موفق شدند محل زندگی او را در غرب تهران شناسایی کنند.

فرار سردسته باند

با محاصره این محل از سوی پلیس، ماموران آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و متوجه شدند به جز زن جوان بقیه اعضای باند نیز در این محل حضور دارند.

با گزارش این ماجرا به قاضی علیرضا روستا‌ طسوجی، بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه یک تهران، دستور بازداشت متهمان صادر شد و ماموران در یک عملیات ضربتی قدم به مخفیگاه آنها گذاشتند. 

در حالی که در این عملیات 4نفر از سارقان دستگیر شده بودند، سردسته باند به همراه یکی از همدستانش پا به فرار گذاشتند و با منحرف کردن خودروی پلیس که در تعقیب آنها بود از دست ماموران گریختند. به این ترتیب متهمان دستگیر شده به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

راز سرقت‌های میلیاردی

متهمان در جریان بازجویی‌ها به چندین فقره سرقت از خانه‌های اعیانی شمال تهران  به ارزش 2میلیارد تومان اعتراف کردند و با صدور قرار قانونی راهی زندان شدند.

بازپرس روستا با اعلام این خبر در تشریح نحوه دستگیری سردسته باند گفت: بعد از اعترافات اعضای باند، تحقیقات برای دستگیری متهم فراری و همدستش ادامه یافت تا اینکه بعد از گذشت 5 ماه، مخفیگاه این مرد در شمال غرب تهران شناسایی شد.

وی افزود: زمانی که ماموران برای دستگیری او، عازم این محل شده بودند، وی که متوجه حضور پلیس شده بود به همراه همسرش از طبقه سوم آپارتمان به پایین پریدند و پا به فرار گذاشتند. اما این فرار تنها چند دقیقه به طول انجامید و ماموران هردوی آنها را دستگیر کردند.

بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه یک ادامه داد: با انتقال سردسته باند و همسرش به اداره آگاهی، مشخص شد وی تبحر خاصی برای از کار انداختن دزدگیر دارد و در تمامی سرقت‌ها بعد از اینکه او دزدگیر خانه را از کار می‌انداخت، بقیه همدستانش نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

وی با بیان اینکه همسر این مرد نیز عضو باند بوده و وظیفه فروش اموال مسروقه را بر عهده داشته است،  اظهار داشت: تا‌کنون 5 نفر از خریداران اموال مسروقه دستگیر شده و به همراه متهمان روانه زندان شده‌اند.

کد خبر 68912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز