گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: سارق جوان که از کف‌زنی خسته شده بود نقشه تازه‌ای برای ادامه سرقت‌هایش کشید.

این مرد بعد از تجهیز خودروی مدل بالایش به آژیر پلیس و چراغ‌گردان، خود را مامور معرفی می‌کرد و با همدستی 2نفر از دوستانش به اخاذی از شهروندان دست می‌زد.

ظهر 26 دی‌ماه، ماموران گشت انتظامی شهریار در یکی از خیابان‌های اصلی این شهر به سرنشینان خودروی   سفید رنگی که خروجی بانکی را زیر نظر داشتند، مشکوک شدند.

از آنجا که احتمال می‌رفت مردان جوان قصد سرقت از بانک را دارند، ماموران آنها را زیر نظر گرفتند و دقایقی بعد متوجه شدند این افراد قصد سرقت از یکی از مشتریان بانک را دارند.

با مشخص شدن این موضوع، عملیات ضربتی برای دستگیری مردان جوان آغاز شد، اما آنها با مشاهده پلیس سوار خودروی خود شدند و پا به فرار گذاشتند. فرار سارقان جوان 30 دقیقه بیشتر طول نکشید و ماموران موفق شدند با بستن تمامی راه‌های‌ فرار، خودروی آنها را متوقف کنند.

بعد از توقف این خودرو، در حالی که 3 سرنشین آن با حمله به ماموران پلیس و درگیری با آنها قصد فرار دوباره را داشتند، ماموران هر 3 نفر آنها را وادار به تسلیم کرده و در بازرسی خودروی آنها، یک کارت جعلی بازرس اداره آگاهی، یک قبضه سلاح کمری، 2 دستگاه بی‌سیم، یک چسب نواری و آژیر و چراغ گردان پلیس را کشف کردند.

با انتقال مردان جوان به اداره آگاهی، مشخص شد آنها 3 سارق حرفه‌ای هستند که با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس،  از مردم اخاذی می‌کردند.

به این ترتیب،  بازجویی از متهمان آغاز شد و سردسته باند که یکی از مجرمان طایفه فیوج است در اعترافات خود گفت: مدت‌ها بود که با استفاده از مهارتم در کف‌زنی به سرقت از مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری دست می‌زدم، اما بعد از آنکه چندین بار دستگیر و راهی زندان شدم تصمیم گرفتم دست از کف‌زنی بردارم و روش سرقت‌هایم را تغییر دهم.

به همین خاطر نقشه اخاذی از شهروندان را طراحی کردم و با همکاری 2 نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم این نقشه را عملی کنیم. ما برای این کار آژیر و چراغ‌گردان خریداری کردیم و بعد از تهیه دستبند، کارت جعلی پلیس و یک قبضه اسلحه، سرقت‌هایمان را شروع کردیم.

وی افزود: شگرد سرقت‌های ما به این صورت بود که با توقف مقابل بانک‌ها و مراکز تجاری، یکی از اعضای باند وارد این مراکز می‌شد و به شناسایی افرادی می‌پرداخت که پول زیادی همراه خود داشتند.

سپس با استفاده از تلفن همراه، مشخصات این فرد را به ما که داخل خودرو نشسته بودیم اطلاع می‌داد. بعد از شناسایی طعمه‌، او را تعقیب می‌کردیم و وقتی به محلی خلوت می‌رسیدیم راه او را سد کرده و با معرفی خودمان به‌عنوان مامور پلیس به بازرسی خودروی او می‌پرداختیم  و بعد از سرقت‌ پول‌ها پا به فرار می‌گذاشتیم.

سردار اکبر‌شاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- با بیان اینکه بعد از اعترافات متهمان، تمامی آنها با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شدند و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند برای آنکه طعمه‌هایشان نتوانند آنها را شناسایی کنند، یک پلاک جعلی روی پلاک اصلی خودروی خود قرار داده و از این طریق نقشه‌هایشان را عملی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند تا‌کنون به 10 فقره سرقت با این شگرد اعتراف کرده‌اند، افزود: افرادی که با این شگرد از آنها اخاذی شده است می‌توانند برای شناسایی متهمان به اداره آگاهی شهرستان شهریار مراجعه کنند.

سردار اکبرشاهی همچنین در هشدار به شهروندان بیان داشت: از آنجا که در این پرونده‌ها متهمان با ارائه کارت‌های جعلی، خود را مامور پلیس معرفی می‌کرده‌اند به مردم توصیه می‌شود درصورت مواجهه با چنین مواردی، خونسردی خود را حفظ کرده و بعد از درخواست کارت شناسایی از فردی که خود را مامور معرفی کرده است با دقت این کارت را بررسی کنند.

گفت‌وگو با سرکرده باند

  • چرا تصمیم به این کار گرفتی؟

مدتی بود که از کف زنی خسته شده بودم و نمی‌خواستم این کار را ادامه بدهم، به همین خاطر با طرح این نقشه و مطرح کردن آن با دوستانم تصمیم به این کار گرفتیم.

  • سابقه دار هستی؟

بله. 2 بار به اتهام کف زنی دستگیر شدم.

  • کارت جعلی را چطور به دست آوردی؟

کارت را یکی از دوستانم که در کار جعل تبحر خاصی داشت برایم جعل کرده بود و بابت آن 100 هزار تومان گرفت.

  • از اینکه گیر بیفتی، نمی‌ترسیدی؟

ما معمولا اوایل ظهر به سراغ طعمه هایمان می‌رفتیم و در آن زمان چون خیابان‌ها خلوت‌تر بود راحت‌تر می‌توانستیم سرقت کنیم. از طرفی چون آژیر داشتیم بیشتر طعمه‌هایمان از صدای آژیر به‌شدت می‌ترسیدند و همین امر باعث می‌شد ما راحت‌تر بتوانیم سرقت کنیم.

کد خبر 73406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز