گروه حوادث: مردان موتور سوار که با تهدید قمه و چاقو به راننده‌های خودروهای مدل بالا حمله کرده و اموال آنها را به سرقت می‌بردند در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

جست‌وجوی پلیسی برای دستگیری اعضای این باند 2 نفره، زمانی آغاز شد که کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت‌های متعدد از راننده‌های خودروهای مدل بالا قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد در تمامی این سرقت‌ها 2 مرد موتور سوار با در دست داشتن قمه به مالباختگان حمله کرده و بعد از تهدید آنها، اموالشان را به سرقت برده‌اند.

یکی از مالباختگان در تشریح ماجرا به ماموران گفت: هوا تاریک شده بود و من سوار خودروام در حال عبور از خیابانی در غرب تهران بودم که 2 مرد موتورسوار سدراهم شدند. آنها که چاقو و قمه در دست داشتند بعد از متوقف کردن خودروام به من حمله‌ور شده و با تهدید، کیف‌پول و لپ‌تاپم را از من گرفتند.

تهدید‌های آنها آنقدر خشن و جدی بود که فکر کردم قصد کشتنم را دارند و به همین خاطر بدون هیچ مقاومتی اموالم را در اختیارشان قرار دادم. بعد از فرار آنها بود که سراسیمه خودم را به اداره پلیس رساندم تا ماجرا را به ماموران اطلاع دهم.

در حالی که تمامی شاکیان مدعی بودند افرادی که اموال آنها را به سرقت‌ برده‌اند 2مرد موتور سوار بودند که قمه و چاقو در دست داشتند، ماموران به چهره‌نگاری آنها پرداخته و جست‌وجو برای یافتن ردی از آنها را ادامه دادند.

ماموران در شاخه دیگری از تحقیقات دریافتند سارقان بیشتر در محدوده شمال غرب و غرب پایتخت طعمه‌های خود را به دام می‌اندازند. بنابراین محدوده فعالیت مجرمانه آنها تحت مراقبت نامحسوس قرارگرفت و سرانجام اوایل هفته جاری ماموران در یکی از محلات غرب تهران به حرکات غیرعادی 2 جوان موتورسوار مشکوک شدند.

وقتی مشخص شد چهره این 2 جوان شباهت زیادی با تصویر چهره‌نگاری شده سارقان دارد، عملیات دستگیری آنها آغاز شد اما متهمان با مشاهده پلیس پا به فرار گذاشتند.

ماموران به سرعت، تمامی راه‌های فرار را مسدود کرده و به این ترتیب مردان جوان را دستگیر کردند و به اداره آگاهی انتقال دادند.

« آرزو داشتم، آنقدر پول داشته باشم که هرچه می‌خواهم به راحتی بخرم ولی نه تخصص خاصی داشتم و نه کار مناسبی، به همین خاطر برای رسیدن به آرزویم نقشه سرقت‌ها را طراحی کردم و با دوستم درمیان گذاشتم »

یکی از متهمان وقتی در جریان بازجویی‌ها چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید، با گفتن این جملات ادامه داد: من و دوستم سرقت‌ها را از اوایل امسال آغازکردیم، وقتی هوا رو به تاریکی می‌رفت سوار موتورسیکلت شده و در غرب تهران به‌دنبال سوژه مناسب می‌گشتیم.

سوژه‌های ما اغلب افرادی بودند که سوار خودروهای مدل بالا بودند.وی افزود: بعد از شناسایی این افراد، خودروی آنها را متوقف کرده و با تهدید قمه اموال وی را سرقت می‌کردیم. سپس این اموال را به زنی که سابقه نگهداری اموال مسروقه را داشت می‌فروختیم.

بعد از اعترافات متهمان، ماموران با شناسایی مخفیگاه زنی که خریدار اموال مسروقه بود او را نیز به همراه همدستانش دستگیر و به اداره پلیس انتقال دادند.

این زن روز گذشته وقتی مقابل قاضی توکلی،  بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران قرارگرفت مدعی شد: باور کنید از مسروقه بودن اموال خبر نداشتم.

من از قبل با این 2 مرد آشنا بودم و به همین خاطر وقتی این اموال را به امانت نزد من می‌آوردند، قبول می‌کردم.

اعترافات این زن در حالی بیان می‌شد که ماموران در بازرسی خانه او مقداری اموال مسروقه و مدارکی کشف کردند که نشان می‌داد وی این اموال را به فروش رسانده است.

به این ترتیب بازپرس توکلی برای تمامی متهمان قرار قانونی صادر کرد و بررسی‌های تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 68829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز