سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان وقتی متوجه شد کلید در خانه او قادر است در خانه همسایه‌هایش را نیز بازکند وسوسه سرقت به جانش افتاد و تبدیل به یک سارق حرفه‌ای شد.

اواخر خرداد ماه گذشته زمانی که ماجرای سرقت از خانه‌ای در غرب تهران به کلانتری 141 گزارش شد، گروهی از ماموران برای بررسی موضوع عازم محل سرقت شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارقان به راحتی و با استفاده از کلید وارد این خانه شده و یک سند ملکی را به سرقت برده‌اند. در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان ناشناس ادامه داشت ماموران متوجه شدند آنها بعد از سرقت سند ملکی و جعل آن، این ملک را در شهرستان رشت به فروش رسانده و از این طریق میلیون‌ها تومان به جیب زده‌اند.

با این اطلاعات، رسیدگی به موضوع ادامه یافت و ماموران با پیگیری سرنخ‌های به‌دست آمده در این پرونده به مرد 25ساله‌ای رسیدند که مربی شنا در یکی از استخرهای شمال تهران بود.

با دستگیری این مرد، وی به سرقت از خانه شاکی و فروش زمین وی با همدستی 2 نفر از دوستانش اعتراف کرد و گفت: من در همسایگی مالباخته زندگی می‌کردم و یک روز به‌صورت اتفاقی متوجه شدم کلید در خانه من، در خانه همه همسایه‌ها را باز می‌کند.

از همان زمان بود که وسوسه سرقت مثل خورده به جانم افتاد و تصمیم گرفتم اعمال مجرمانه‌ام را آغاز کنم. به همین خاطر رفت‌وآمدهای همسایه‌ها را زیرنظر می‌گرفتم و وقتی مطمئن می‌شدم آنها خانه را ترک کرده‌اند، با استفاده از همان کلید جادویی قدم به آپارتمان آنها گذاشته و اسناد ملکی آنها را به سرقت می‌بردم.

بعد از این سرقت‌ها با همدستی 2 نفر از دوستانم که تبحر زیادی در جعل داشتند، مشخصات خودمان را روی اسناد مسروقه جعل می‌کردیم و املاک همسایه‌ها را به فروش می‌رساندیم.

اظهارات متهم در حالی بیان می‌شد که ماموران در بازرسی از خانه‌ او مدارکی از جمله گواهینامه و کارت ملی کشف کردند که بررسی‌‌ها نشان می‌داد متعلق به هیچ‌کدام از همسایه‌ها نبود. به این ترتیب بازجویی از مرد جوان از سر گرفته شد و وی در ادامه تحقیقات علاوه بر سرقت از همسایه‌ها به سرقت از شاگردانش که برای شنا به استخر می‌رفتند اعتراف کرد.

وی مدعی شد: از آنجا که مربی شنا بودم، زمانی که شاگردانم برای آموزش شنا به استخر می‌آمدند در فرصتی مناسب خودم را به کمدهای آنها می‌رساندم و اموالشان را به سرقت می‌بردم.

سرهنگ یگانه رئیس پایگاه دوم آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: بعد از اعترافات مرد سارق ماموران 2 همدست دیگر او را نیز شناسایی و هر دوی آنها را دستگیر کردند.

وی افزود: در حالی که متهم تا‌کنون به 13 فقره سرقت از شاگردانش و 7 فقره سرقت خانه اعتراف کرده است، تحقیقات از او و همدستانش برای شناسایی دیگر جرایم آنها ادامه دارد.

کد خبر 71387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز