چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مبارزه با سرقت آگاهی کشور گفت: متاسفانه کیف قاپی در بعضی از مناطق کشور یک ارزش برای جوانان محسوب می‌شود

به گزارش مهر، سرهنگ محمد رضا مقیمی چهارشنبه (23 بهمن) در ستاد ناجا در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 10 هزار پرونده مربوط به کیف قاپی در کشور توسط پلیس ثبت شده که 92 درصد آنها سرقتهای به وقوع پیوسته توسط پلیس کشف شده است.

وی با اعلام اینکه در بعضی از مناطق کشور کیف قاپی برای جوانان یک ارزش محسوب می‌شود گفت: در این رابطه پلیس آگاهی طرحی را از تاریخ 1/3/87 به اجرا گذاشته است که در این طرح پلیس آگاهی  3 هزار و 900 سرقت را کشف و هزار و 724 سارق و کیف قاپ را دستگیر کرده اند و همچنین هزار و 400 موتورسیکلت نیز از این افراد کشف و ضبط شده است و  787 نفر از سارقان دارای سابقه قبلی بوده اند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور گفت: آنچه بیشتر از هر چیز اهمیت دارد مسئله فرهنگ سازی است و دستگاههای مسئول باید فرهنگ سازی انجام دهند. در کلانشهر تهران 56 درصد، اصفهان 10 درصد و استان تهران 5 درصد کشفیات مربوط به کیف قاپی است.

کشف روزانه 35 خودرو مسروقه

مقیمی با اشاره به کاهش سرقت خودروهای صفر کیلومتر و اقدامات پلیس آگاهی کشور در این باره گفت: پلیس آگاهی جلسات مختلفی با سازندگان خودروهای داخلی جهت ایمن سازی خودروها و بالا بردن ضریب امینتی خودرو گذاشته است که خوشبختانه شرکتهای سازنده خودرو در صدد رفع نواقص ایمنی خود بر آمده اند و به همین دلیل امسال شاهد کاهش سرقت خودروهای صفر کیلومتر بوده ایم.

وی در رابطه با کشفیات خودرو در 10 ماهه گذشته افزود: روزانه 35 درصد دستگاه خودرو سرقتی کشف می شود و این در حالی است که 93 درصد خودروهای سرقتی توسط پلیس کشف می شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشورگفت: بررسیهای ما نشان می‌دهد که زمان کشف خودروهای سرقتی در کشور کاهش چشمگیری داشته و 65 درصد خودرهای مسروقه حداکثر یکماه پس از سرقت توسط  پلیس آگاهی کشف و ضبط  شده است. به این ترتیب از هر 100 دستگاه خودروی سرقتی 65 دستگاه آن کمتر از یک ماه توسط پلیس کشف می شود و در کمتر از سه ماه بیش از 75 درصد از خودروهای سرقتی توسط پلیس کشف می شود.

مقیمی ادامه داد: در سال گذشته بیشترین آمار مربوط به سرقت خودرو مربوط به خودروی پراید بوده است که البته با توجه به همکاری خوب شرکت سازنده این خودرو و ایمن سازی قفل و سوئیچ آن سرقت این نوع خودرو در سال جاری به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

روزی 37 پرونده سرقت از منازل

وی در رابطه با سرقت از منازل اظهار داشت: به طور متوسط روزانه 67 پرونده سرقت از منازل در نیروی انتظامی و مراجع ذیربط ثبت می شود که از این تعداد 61 مورد توسط پلیس کشف می شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور در رابطه با نرخ سرقت در کشور گفت: روزانه 485 فقره از سرقتها توسط پلیس کشف می شود و آمارها نشان می دهد که نسبت به سال گذشته میزان کشفیات نیروی انتظامی 17 درصد افزایش داشته است و این در حالی است که روزانه 575 فقره سرقت  در کشور به وقوع می پیوندد و بررسیهای صورت گرفته نشان می دهد 87 درصد سارقان به بررسی صورت گرفته بومی هستند.

مقیمی در رابطه با وضعیت مالخرها گفت: پلیس آگاهی در سال جاری توجه ویژه‌ای برای برخورد با مالخرها داشته است. به این ترتیب از ابتدای سال جاری تا کنون 4747 نفر مالخر توسط ماموران پلیس دستگیر شده اند و تحقیقات ما نشان می دهد که 69 درصد این افراد سابقه دار نبوده اند و سه درصد مالخرها زن هستند.

وی اعلام کرد: قانون باید توجه ویژه‌ای به سارقان و مالخرها داشته باشد چرا که ما مواردی داشته ایم سارقی از زندان آزاد شده  است و در حال بازگشت از زندان 4 فقره سرقت انجام داده است.

کد خبر 75129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز