چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه ضمن معرفی جانشین خود در پست ریاست جمهوری این را به روشنی فهماند که نباید انتظار کوتاه آمدن و عقب نشینی از "دیمیتری مدودف" را داشت

به گزارش خبرگزاری نووستی به نقل روزنامه نزاویسماگازته، از این که برای چه پوتین چنین مطلبی را اعلام کرد، چندان قابل درک نیست. شاید ولادیمیر پوتین می خواست قاطعیت و سخت گیری بیشتری به وجهه مدودف ببخشد که مدودف همین را کم دارد. غیر ممکن نیست که پوتین بخواهد در مدودف دقیقاً تصویر خود را ببیند:تصویر جاسوسی خشن که همیشه آماده "دسیسه های پلید دشمن" است. اما در آنصورت می بایست "سرگی ایوانف" معاون اول نخست وزیر را انتخاب کند که هم از جاسوسین بوده و هم به "شاهین" سیاست روسیه در غرب مشهور است.

در ضمن غیر ممکن نیست که این سخنان پوتین درباره مدودف که سبب ناامید ساختن برخی در غرب شدند، با منظور بر سر جای نشاندن مدودف بوده باشند. مدودف در شب پیروزی در انتخابات، زمانی که در ستاد انتخاباتی خود کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد، در پاسخ به سوالی درباره سیاست خارجی روسیه پاسخی بسیار روشن داد: "سیاست کشور را رئیس جمهور تعیین می کند". بدین ترتیب شاید ولادیمیر پوتین تصمیم گرفت که یادآوری کند در حقیقت او پاسخگوی سیاست است.

در هر صورت پس از چنین اعلامیه هایی شانس آغاز برقراری روابط بهینه با غرب باری کم می شود.تا کنون که اظهارات سرسختانه مسکو در رابطه با غرب تاثیر ویژه ای نداشته اند.

مدل مطرح شده از سوی پوتین درباره ملی گرایی مدودف، در معنای مثبت این واژه، نه تنها توضیح دهنده است، بلکه توصیه می کند، محدود می کند و از پیش تعیین می کند. و این نمایش مدل دوگانگی قدرت است.

کد خبر 46364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز