سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسکو قصد دارد برای ناتو این حق را قایل شود که برای انجام عملیاتش در افغانستان امکان پرواز بر فراز خاک روسیه را داشته باشد.

خبرگزاری سوئیس از مسکو گزارش داد، یکی از سخنگویان دولت روسیه اعلام کرد، این پیمان نظامی در آینده اجازه خواهد یافت در آینده از فضای هوایی روسیه به منظور انتقال محموله‌های غیرنظامی استفاده کند.

به گفته وی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این پیشنهاد را در اجلاس سران ناتو که این هفته در بخارست برگزار می‌شود، مطرح کند.

جزییات بیشتری از این پیشنهاد منتشر نشده است. این سخنگو اعلام کرد پیشنهاد طرف روس بدون توجه به دیگر مسایل جاری مورد مناقشه مطرح می‌شود.[ناتو مجبور به بهبود روابط با روسیه است]

روسیه تلاش‌های همسایگانش اوکراین و گرجستان را برای عضویت در ناتو اقدامی غیردوستانه تلقی می‌کند. ناتو از روز چهارشنبه تا جمعه در پایتخت رومانی درباره درخواست‌های هر دو این کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق رایزنی می‌کند.[هشدار روسیه درباره پیوستن گرجستان و اوکراین به ناتو]

پوتین روز پنجشنبه به بخارست می‌رود، جایی که وی قرار است در چندین اجلاس سران حضور یابد و روز جمعه هم به سخنرانی در برابر شورای ناتو و روسیه بپردازد.

کد خبر 47365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز