همشهری آنلاین: دمیتری مدودف در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد، قصد دارد طی دو ماه دولت را به همراه ولادیمیر پوتین نخست‌وزیر آینده تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، وی در کنفرانسی مطبوعاتی در ستاد انتخاباتی خود مسئله تشکیل دولت و قوه اجراییه را دشوار و طاقت فرسا نامید اما تأکید کرد قصد دارد که این مسئله را طی دوماه تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری انجام دهد.

مدودف گفت: طی این مدت پیش از هر چیز می‌خواهم به شکل دادن قوه اجراییه کشور بپردازم. این کار را به همراه ولادیمیر پوتین بعنوان نخست وزیر آینده انجام خواهم داد و امیدوارم که این وظیفه مهم و به اندازه کافی دشوار را بتوانم طی دو ماه آتی انجام دهم.

وی گفت، قصد ندارد که اختیارات رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر را مجدداً تعیین کند.

مدودف ادامه داد: با توجه به ساختار موجود حکومتی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر اختیارات خود را دارند. این اختیارات توسط قانون اساسی تعیین شده و هیچکس  قصد تغییر آنها را ندارد.

مدودف اظهار داشت وی انتظار همکاری مؤثری با ولادیمیر پوتین به‌عنوان نخست‌وزیر دارد.

وی گفت: مطمئنم که کار مشترک در چنین شکلی می‌تواند نتایج مفیدی برای کشور به همراه داشته باشد و عامل مثبتی برای توسعه کشور شود.

مدودف در این کنفرانس خبری تأکید کرد برنامه‌های وی به عنوان رئیس‌جمهور آتی روسیه امتداد مستقیم سیاست‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور کنونی روسیه است.

وی گفت: بارها گفته‌ام سیاستی که در پیش خواهم گرفت همان سیاستی است که روسیه هشت سال قبل اتخاذ کرده‌است.

کد خبر 45726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز