سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، در نهمین گردهمایی حزب حاکم روسیه واحد، به اتفاق آرا به‌عنوان رئیس این حزب برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری نووستی از مسکو، نهمین گردهمایی حزب روسیه واحد که روز دوشنبه ۲۶ فروردین آغاز شد که روز سه شنبه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دیمیتری مدودف رئیس جمهور برگزیده روسیه ادامه یافت.

بوریس گریزلوف، رئیس مجلس دومای روسیه و رهبر این حزب اعلام کرد که در گردهمایی، منصب جدید "ریاست حزب"، علاوه بر رهبری آن ایجاد شد که منصب عالی در حزب بوده و به مدت ۴ سال در گردهمایی حزب انتخاب می شود.

پیش از رای گیری گریزلوف اطلاع داد که سازمان فدرال ثبت آیین نامه جدید "روسیه واحد" را ثبت کرد که اجازه می دهد رئیس حزب بدون تعلقات حزبی باشد.

ولادیمیر پوتین در گردهمایی حزب موافق کرد که رئیس حزب «روسیه واحد» شود، اما درخواست کرد که این تصمیم پس از آنکه رئیس جمهور جدید کشور اغاز بکار کند، به اجرا در آید.

پوتین گفت:من با تشکر پیشنهاد اعضای حزب و مقامات آن را می پذیرم.

در انتخابات اخیر پارلمان که دوم دسامبر ۲۰۰۷ برگزار شده بود، پوتین در صدر فهرست انتخاباتی حزب "روسیه واحد" قرار داشت که به پیروزی قاطع دست یافته و بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان به خود اختصاص داد.

روز ۶ ماه مه مهلت ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین پایان می یابد و روز ۸ ماه مه مراسم تحلیف "دیمیتری مدودف" رئیس جمهور برگزیده روسیه انجام می شود.

پس از آن کاندیداتوری ولادیمیر پوتین برای نخست وزیری کشور در پارلمان بررسی خواهد شد.

کد خبر 48863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز