یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران صبح روز یکشنبه 12 اسفند تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران با بدرقه پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهوری، علی اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری، علی سعیدلو معاون اجرایی و جمعی از اعضای هیات دولت در راس هیاتی برای دیدار رسمی از عراق، تهران را به مقصد بغداد پایتخت عراق ترک کرد.

احمدی‌نژاد صبح یکشنبه هنگام ترک فرودگاه مهرآباد به مقصد بغداد، در گفت و گو با خبرنگاران هدف از سفر به عراق را تحکیم روابط دوستانه دو کشور و حمایت از یکپارچگی، استقلال و اقتدار عراق و همبستگی دو ملت و همگرایی منطقه‌ای عنوان کرد.

به گزاش ایرنا، وی روابط دو ملت ایران و عراق را ویژه و ممتاز دانست و گفت: ایران و عراق دارای تاریخ ، تمدن و فرهنگ مشترک هستند و همسایگی و ارتباطات بسیار گسترده اجتماعی و اقتصادی از ویژگی‌های روابط دو کشور است.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: دو ملت همواره در صلح و صفا و صمیمیت زندگی کرده‌اند و در بسیاری از مقاطع تاریخی، تجلی دو ملت هویت واحد داشته است.

وی با اشاره به رفت وآمدهای گسترده مقام‌های دو کشور گفت:در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زمینه‌های همکاری دو کشور فراهم است از جمله در زمینه اقتصادی موضوعات فراوانی از جمله توسعه، حمل و نقل انرژی، سرمایه‌گذاری و تجارت و همکاری در امور زیر بنایی در دستور کار قرار دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به دیدارهای خود با مقام‌های عراقی در این سفر خاطرنشان کرد: بحث و گفتگو در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی و رایزنی برای تقویت صلح و آرامش در دستور کار این سفر قرار دارد.

احمدی نژاد با تاکید بر همکاری با دولت عراق برای توسعه امنیت و سازندگی این کشور در جهت تقویت صلح و برادری دو ملت و ملت‌های منطقه گفت: باور من این است که این سفر به نفع همه خواهد بود و هرکس به دنبال صلح و آرامش در منطقه باشد از این سفر استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهوری در پایان گفت: امیدوارم این سفر فصل جدیدی در روابط دو کشور و گام بلندی در جهت تعمیق مناسبات و همکاری‌ها باشد.

در مراسم بدرقه رییس جمهوری در سفر به عراق ، پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران، آقای احمدی نژاد از گارد احترام حاضر در میدان سان دید.

در این مراسم علاوه بر معاونان رییس جمهوری ، تعدادی از وزیران و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق بنا به دعوت "جلال طالبانی" رییس جمهوری عراق انجام می‌شود.

منوچهر متکی وزیر امورخارجه، پرویز فتاح وزیر نیرو، داوود دانش جعفری وزیراموراقتصادی و دارایی، محمد رحمتی وزیر راه و ترابری و اسفندیار رحیم‌مشایی معاون رئیس جمهوی و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آقای احمدی‌نژاد را در سفر به عراق همراهی می‌کنند.

کد خبر 45581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز