مجموع نظرات: ۲
جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
۰ نفر

خوردن شکر با چای و قهوه عادتی بسیار لذت بخش است اما علاقه به شکر و مواد غذایی شیرین می‌تواند بسیار اعتیاد آور و در صورت مصرف زیاد باعث بروز بیماری‌ دیابت و دیابت نوع ۲ و زمینه ساز بیماری‌های قلبی و عروقی شود. اما راه چاره چیست و چطور می‌توان مصرف شکر را تحت کنترل خود در آورد؟

عکس های شکر

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: روجوتا دیوکارمتخصص تغذیه مشهور، راهکارهای مهمی را برای کاهش هوس قند که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، به اشتراک گذاشته است.

به گزارش تایمز آف ایندیا، طبق نظر روجوتا، می‌توان با یک فرآیند سه مرحله‌ای هوس خوردن شکر را مهار کرد. اولین مرحله خوردن یک لیوان آب است، دومین مرحله خوردن میوه تازه است. در نهایت، او پیشنهاد می کند قبل از شیرجه زدن در یک بشقاب دسر شیرین، چند دقیقه صبر کنید تا اینکه هوس شکر تقریبا به طور خودکار از بین برود. طبق گفته روجوتا، این به کاهش میل به شکر کمک می‌کند و به آرامی می‌توان قند را از رژیم غذایی خود حذف کرد یا میزان مصرف آن را کاهش داد.

۳ راهکار جالب برای ترک مصرف قند و شکر

در این مطلب به فواید کنار گذاشتن قند اشاره کرده‌ایم.

بهبود سلامت کلی: با کاهش قند از رژیم غذایی به احتمال زیاد غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی را مصرف خواهید کرد که این می تواند منجر به بهبود کلی سلامت شما شود.

کاهش وزن: غذاها و نوشیدنی‌های حاوی قند اغلب کالری بالایی دارند اما ارزش غذایی کمی دارند. با حذف شکر، می توانید کالری دریافتی خود را کاهش دهید و روند کاهش وزن سالم را آسان تر کنید.

بهبود سلامت قلب: مصرف زیاد قند همچنین با افزایش خطر فشار خون بالا، التهاب و افزایش سطح تری گلیسیرید مرتبط است که می‌توانند منجر به بیماری قلبی شوند . طبق گفته روجوتا، کاهش مصرف شکر می‌تواند به بهبود سلامت قلب نیز کمک کند.

سلامت بیشتر دندان: شکر عامل اصلی پوسیدگی دندان است. با کاهش مصرف قند، می‌توان سلامت دندان‌ها را بهبود بخشید و خطر ابتلا به مشکلات دهان و دندان را کاهش داد.

حفظ انرژی پایدار: در حالی که شکر می‌تواند انرژی سریع را افزایش دهد، اغلب منجر به سقوط سریع انرژی نیز می‌شود. با حذف قند، می‌توان به حفظ سطح انرژی پایدار در طول روز، کاهش خستگی و بهبود بهره‌وری کمک کرد.

۳ راهکار جالب برای ترک مصرف قند و شکر

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲: مصرف بیش از حد قند یک عامل خطر اصلی برای ابتلا به دیابت نوع ۲ است. با ترک قند یا کاهش مصرف آن، می‌توان خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش داد.

بهبود خلق و خو و وضوح ذهنی: مصرف شکر با نوسانات خلقی، تحریک پذیری و مشکل در تمرکز مرتبط است. به گفته کارشناسان تغذیه با کنار گذاشتن قند، ممکن است ثبات خلق و خو و وضوح ذهنی شما بهبود یابد.

پوست شفاف‌تر و روشن‌تر: حذف قند از رژیم غذایی روزانه باعث کاهش التهاب و خطر بروز جوش‌های آکنه می‌شود که منجر به بهبود سلامت پوست و داشتن پوستی روشن‌تر می‌شود.

هضم بهتر: غذاها و نوشیدنی‌های قندی می توانند سلامت گوارش را مختل کنند و منجر به مشکلاتی مانند نفخ، گاز و یبوست شوند. کاهش قند از رژیم غذایی روزانه به بهبود هضم و سلامت روده کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 839605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    سلام تخفیف برا شامپو وماسک مو بزارین
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      0 0
      اولی سلامتی ه جسم وبعد زیبایی............