مینا شهنی: بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری ۲۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه سفر دریافت می‌کنند.

این خبری است که محمد ابراهیم طوبایی، رئیس سازمان بازنشستگی کشوری،  روز گذشته اعلام کرد و گفت: امسال سازمان بازنشستگی کشور برای سفرهای سیاحتی زیارتی هر بازنشسته و همراهش ۲۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت رفاه، طوبایی با تاکید بر این‌که سال گذشته ۳۰ هزار نفر از بازنشستگان سازمان متبوعش از کمک‌هزینه سفر استفاده‌کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد که امسال تعداد کسانی که می‌توانند از این کمک‌هزینه بهره‌مند شوند افزایش پیدا کند.

۸ میلیارد تومان برای یک سال

براساس این گزارش، کل اعتبار اختصاص داده شده برای کمک‌هزینه سفر بازنشستگان کشوری ۸ میلیارد تومان است و با در نظر گرفتن اینکه هر بازنشسته ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد امسال ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان سازمان می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

تعداد بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر است که با ظرفیت ایجاد شده، این سازمان نیازمند ۲۰ سال فرصت برای پرداخت هزینه سفر به بازنشستگان کنونی خواهد بود.

البته درصورتی‌که رشد بودجه همانند نسبت سال گذشته به امسال باشد (‌پارسال ۳۰ هزار و امسال 40 هزار) تعداد استفاده‌کنندگان نسبت به پارسال ۳۳ درصد رشد می‌کند که  بازهم نمی‌توان به زمان نزدیک‌تری برای استفاده همه بازنشستگان از هزینه سفر خوش‌بین بود چرا که به تعداد بازنشستگان سازمان نیز افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان بازنشستگی همچنین به اعزام بازنشستگان به حج عمره مفرده اشاره کرده‌ و گفته است: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان حج و زیارت گروهی از بازنشستگان واجد شرایط به عمره مفرده اعزام خواهند شد که سازمان بازنشستگی کشوری، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای هر یک از این افراد به‌عنوان کمک هزینه عمره پرداخت می‌کند.

خانه‌های مهر همچنان در دست ساخت

وعده ساخت خانه‌های مهر، سال گذشته از سوی وزیر رفاه به بازنشستگان داده شد.

طوبایی در توضیح وضعیت کنونی این خانه‌ها گفت: هم اینک ۸ خانه مهر پیشکسوتان با حمایت مالی این سازمان در برخی از استان‌های کشور در دست ساخت است و این سازمان آماده است با واگذاری زمین رایگان در هر استان در مجاورت پارک‌ها، با بودجه‌ای که دولت در اختیار سازمان بازنشستگی کشوری قرار داده در آن محل اقدام به احداث خانه مهر پیشکسوتان برای بازنشستگان کند.

وی افزود: استان تهران بالاترین جمعیت بازنشستگان کشور را دارد به‌طوری که در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر از بازنشستگان دستگاه‌های مختلف دولتی زیر پوشش این سازمان هستند و به‌نظر می‌رسد اختصاص فضایی برای احداث خانه مهر پیشکسوتان کمترین انتظاری است که بازنشستگان این استان از مسئولان دارند.

گفتنی‌است خانه‌های مهر بنا بود در تمامی استان‌های کشور برای استفاده بازنشستگان ساخته شود.

کد خبر 53319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز