مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: کارت هوشمند سلامت بیمه‌شدگان باید با کمک گرفتن از مشاوران و مراکز معتبر علمی جهانی، تا پایان امسال برای همه بیمه‌شدگان صادر شود.

حسین‌علی ضیایی افزود: در مرحله اول این طرح، ۲۸ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی، کارت هوشمند سلامت دریافت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در مرحله دوم طرح، بیمه‌شدگان لشکری و کشوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این طرح استقبال کنند، بدین‌ترتیب باید برای ۷۰ ‌میلیون نفر، کارت هوشمند سلامت صادر کنیم.

به گفته وی، باید برای تسهیل و تسریع در اجرای طرح کارت هوشمند سلامت، هسته‌ای در استان‌ها متشکل از مدیران کل بیمه‌ای  و درمان تامین اجتماعی، ایجاد و اقدامات اولیه طرح شروع شود، تا مراحل مختلف طرح صدور کارت در تمام استان‌ها به‌صورت موازی پیش رود.

مدیر عامل سازمان تامین‌اجتماعی همچنین عنوان کرد: افزایش بیمه‌شدگان در هر استان، باعث افزایش منابع ورودی به صندوق تامین اجتماعی می‌شود و مسئولان هر استان می‌توانند، تمام درآمدهای حاصل از این محل را در استان خود هزینه کنند و نیازی به ارجاع این درآمد برای تصمیم‌گیری آن در سازمان تامین اجتماعی نیست و این اختیار به استان‌ها تفویض می‌شود.

ضیایی از ثبت کد ملی ۲۴ میلیون بیمه شده خبر داد و گفت: از مجموع ۲۸ میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش، تاکنون کد ملی ۲۴ میلیون نفر ثبت شده است.

وی یادآورشد: از بدو تشکیل سازمان تاکنون، ۱۲۵ میلیون رکورد سابقه بیمه‌پردازی در این سازمان ثبت شده است و با تشکیل حساب‌های انفرادی برای هر بیمه شده، می‌توان‌ جلوی ضرر و زیان را گرفت.

مدیر عامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه ۸۵ درصد مشمولان بیمه حرف و مشاغل آزاد با وجود ارائه تسهیلات، جذب سازمان نشده‌اند، اظهار کرد: از آنجا که تاکنون اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته، باید تمام تلاش و توان خود را برای تحقق این مهم به کار گرفت و از تمام ابزارهای ممکن استفاده کرد.

کد خبر 52894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز