گروه اجتماعی: قرار است تمام کسانی که تحت پوشش بیمه درمانی نیستند با کمک دولت بیمه شوند.

براساس خبرهای منتشر شده، این گروه از افراد درصورتی‌که تمایل به بیمه شدن داشته باشند، دولت نیمی از حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند و به این ترتیب، چتر بیمه درمان در کشور بر سر تمامی مردم سایه می‌افکند.

با جمع‌آوری اطلاعات بیمه‌های درمانی اصلی در کشور تعداد کسانی که از هیچ نوع پوشش بیمه‌ای برای درمان برخوردار نیستند ۹ میلیون نفر اعلام شد.

تا اینجای کار به‌نظر می‌رسید که دولت برای پرداخت حق بیمه ۵۰ درصدی ۹ میلیون ایرانی بازمانده از بیمه درمان آماده است، اما با گذشت تقریباً ۱۰ روز از انتشار عدد ۹ میلیونی، وزیر رفاه در گردهمایی بزرگ خانواده وزارت رفاه در جمع خبرنگاران گفت: اگر بیمه‌شدگان بانک‌های کشور را هم حساب کنیم نهایتا به یک رقم ۶ میلیونی می‌رسیم.

با اعلام محاسبه جدید عبدالرضا مصری، ناگهان تعداد کسانی که از پوشش بیمه‌ای برخوردار‌ نیستند با کاهش ۳۰ درصدی روبه‌رو شد.

اما باز هم مصری تاکید کرد که جلساتی پیش روست و تمامی این افراد درصورت تمایل می‌توانند با کمک ۵۰ درصدی دولت بیمه شوند.

براساس گفته‌های وزیر این افراد تحت پوشش بیمه درمان سازمان خدمات درمانی قرار می‌گیرند، یعنی تعداد افراد تحت پوشش این سازمان در بخش درمان ناگهان با یک جهش
 ۶ میلیونی افزایش خواهد یافت.

صرف‌نظر از اینکه بیمه کردن ۶ میلیون نفر یا کمتر، به برنامه‌ریزی برای ساماندهی ‌مراجعات این گروه و نیز ایجاد فایل‌های جداگانه نیاز دارد، مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی به خبرگزاری فارس گفته که هنوز هیچ ابلاغیه‌ای در این‌باره دریافت نکرده‌‌است.

صادق رجایی گفت: تاکنون چنین ابلاغی به سازمان بیمه خدمات درمانی نشده است و من از چنین موضوعی اطلاع ندارم و فقط مانند شما یک چیزهایی شنیده‌ام.

او افزود: دولت برنامه‌های زیادی دارد و هر زمان که برنامه‌ای به سازمان بیمه خدمات درمانی ابلاغ شود ما اجرا می‌کنیم.

هر چند این موضع‌گیری به‌نظر بی‌طرف می‌آید ولی تصور اینکه وزیر رفاه یا دولت با سازمان اجرا‌کننده بیمه درمانی هیچ مذاکره‌ای نکرده‌اند کمی جای سؤال دارد.

کد خبر 52241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز