وزیر رفاه و تامین اجتماعی معتقد است کارگران روز مزد ساختمانی کشورمان در هفت آسمان هیچ ستاره‌ای ندارند.

عبدالرضا مصری با بیان دیدگاهش پیرامون مشکلات این دسته از کارگران افزود: متأسفانه دخالت‌های نابه جا در قانون بودجه سبب شد تا بیمه این دسته از کارگران در قانون بودجه امسال مسکوت بماند.

به گزارش روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، مصری افزود: این امر در کمیسیون عمران، کمیسیون اجتماعی و صحن مجلس رأی آورد و باید برای پویایی دوباره آن تلاش شود.

وزیر رفاه افزود: بسیاری از آنان صبح قبل از طلوع خورشید به میادین اصلی شهر می روند و به امید پیدا شدن کار، گاه ساعت‌ها بیکار می مانند اما در نهایت هیچ امیدی به آینده ندارند و اگر روزی دیگر به خانه هایشان برنگردند زن و فرزندانشان تا آخر عمر هیچ پشتوانه ای نخواهند داشت.

مصری در تشریح چگونگی بیمه در نظر گرفته شده برای این کارگران گفت: برنامه ریزی بیمه افراد مذکور به این شکل بود که ابتدا تمام کارگران روز‌مزد ساختمانی را شناسایی کرده و در سازمان فنی و حرفه ای برایشان کارت صادر و آنان را تحت پوشش بیمه خدمات تامین اجتماعی قرار می‌دهیم.

بر همین اساس جهت تحقق بیمه کارگران ساختمانی روز‌مزد مشارکت سه جانبه کارفرما، دولت و کارگران وجود خواهد داشت.وی تاکید کرد: در حال حاضر کارگرانی که در واحدهای مشخص کار می کنند از تمام امکانات نظیر مرخصی، استفاده از تعطیلات رسمی و...بهره‌مند هستند اما کارگران ساختمانی روز مزد از هیچ‌یک از موارد فوق بهره ای ندارند.

سرانجام بانک اطلاعات ایرانیان

به گفته وزیر رفاه بانک اطلاعات ایرانیان تا اردیبهشت امسال راه‌اندازی خواهد شد.

گفتنی است که ایجاد بانک اطلاعات ایرانیان با هدف خدمات‌رسانی بهتر به گروه‌های متفاوت جامعه از ۳ سال پیش از جمله وظایف وزارت رفاه تعیین شده‌بود.

ماده ۱۶ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی در تعیین وظایف وزارت رفاه در بند« م» آورده است: تشکیل پایگاه اطلاعاتی نظام جامع تامین اجتماعی به‌منظور جمع‌آوری و پردازش اطلاعات مربوط و تعیین شاخص‌های ذی ربط در حوزه‌های بیمه‌ای، حمایتی و امدادی.

با تشکیل بانک اطلاعاتی می‌‌توان انتظار داشت ‌بسیاری از هم‌پوشانی‌های غیرقانونی در بیمه‌های اجتماعی و درمانی از بین رفته و یارانه‌های دولت با دقت بیشتری میان گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه توزیع شود.

مطالبات بازنشستگان

به گفته وزیر رفاه در اسفند سال گذشته، نیمی از مطالبات ۱۲ درصدی این افراد، که از سال ۷۹ به‌دنبال آن بودند، پرداخت شد و امید داریم امسال ۵۰ درصد بقیه آن نیز پرداخت شود.

مصری درخصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۷۹ و بعد از آن گفت: در این زمینه بی‌عدالتی‌هایی وجود داشت که همه آنها امسال با مصوبه ای که وزارت رفاه و تامین اجتماعی به تصویب هیات دولت رساند، رفع خواهد شد و جزئیات آن در آینده‌ای نزدیک به اطلاع عموم خواهد رسید.

پوشش بیمه‌ای برای تمام مردم

وزیر رفاه و تامین اجتماعی تاکید کرد: موضوع اساسی و هدف نهایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه تامین اجتماعی جمعیت کشور است و برای این امر از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

اورژانس اجتماعی

وی ایجاد اورژانس اجتماعی همراه با مددکاران و تیم های روان‌شناسی برای آسیب دیدگان اجتماعی، مانند زنانی که با شوهران و فرزندانی که با والدین خود دعوا کرده‌اند و... را از دیگر اقدامات مهم این وزارتخانه در سال ۸۷ برشمرد و گفت: بخش عمده ای از این ماشین‌ها تاکنون خریداری شده است.

کمک هزینه جراحی دوجنسی‌ها

ایجاد اعتبار برای پرداخت حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان برای عمل تغییر جنسیت افراد دارای اختلالات جنسیتی و تخصیص اعتبار به سازمان بهزیستی برای انجام آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج از دیگر فعالیت های مهم وزارت رفاه و تامین اجتماعی است.

کد خبر 48010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز