مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: روز دوشنبه 29 بهمن، دست‌کم هفت ساعت از وقت اعضای هیأت‌مدیره اتحادیه شرکت‌های قطارشهری کشور صرف بازدید از تونل‌های نیمه کاره و کارگاه‌های مترو شد.

بازدید از مرکز فرمان متروی تهران، خط 4 حدفاصل دانشگاه تهران تا میدان شهدا،  خیابان پیروزی تا پایانه افسریه، خط 2 حد فاصل ایستگاه جشنواره تا ایستگاه علم و صنعت،  بخشی از خط یک حد فاصل ایستگاه شهید همت تا ایستگاه میرداماد و کارگاه‌های در درست اجرای نیمه شمالی خط یک حدفاصل خیابان میرداماد، خیابان شریعتی تا میدان قدس از ساعت 15 تا ده شب به طول انجامید.

استقبال رو به رشد شهروندان از مترو حاکی از آن است که  تا آخر امسال 415 میلیون و تا آخر سال آینده- به‌عنوان دهمین سال بهره برداری مترو- 500 میلیون مسافر این وسیله نقلیه را برای جابه‌جایی در شهر برخواهند گزید.

محسن هاشمی مدیرعامل شرکت مترو در حاشیه این مراسم از تصویب اعتبار 290 میلیارد تومانی برای متروی تهران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: درصورتی که شورای نگهبان این بودجه را تصویب کند، سال آینده متروی تهران 3 برابر بودجه امسال،  اعتبار خواهد داشت و درصورت ادامه این روند ظرف 7سال خطوط متروی تهران را به طول 160کیلومتر تکمیل خواهیم کرد.

از سوی دیگر به گفته محسن هاشمی اواخر امسال 3 کیلومتر از طرح 20کیلومتری خط 4 که از انتهای خیابان پیروزی و میدان شهید کلاهدوز در شرق تهران آغازشده و تا شهرک اکباتان در غرب تهران ادامه دارد، آماده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال قول بهره‌برداری از 4کیلومتر خط مترو را داده بودیم و به این قول عمل کردیم، پیش بینی کرد برای سال آینده نیز 7 کیلومتر دیگر تحویل دهیم.

وی اظهارداشت: هم اکنون احداث مجتمع‌های ایستگاهی در ایستگاه‌های صادقیه، امام خمینی، شهید مدنی، علم و صنعت، قیطریه و صدر مصوبه کمیسیون ماده 5 را دریافت کرده‌اند.

نبود امکان جذب فاینانس

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه می‌گوید: از مجموع 90 میلیارد تومان اعتبار عمرانی سال 86 متروی تهران،  55 میلیارد تومان پرداخت شده و 35 میلیارد تومان هنوز از سوی دولت تخصیص داده نشده است.

وی دلیل این همه فشاربردولت برای جبران کاستی‌های اعتباری مترو را ناشی از نبود امکان جذب 4 میلیارددلارفاینانس‌ به‌دلیل فشارهای بین‌المللی  دانست.

در همین باره به گفته هاشمی، وزیر کشور و معاون عمرانی ایشان نامه‌ای را به رئیس‌جمهور برای تخصیص 35میلیارد تومان اعتبارات عمرانی باقیمانده شرکت مترو نوشته اند‌ اما متأسفانه هر دوی این نامه‌ها بدون دستور، به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری ارجاع شده است.

وی با بیان این که متروی تهران سالانه قادر به جذب هزار میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: خطوط 3، 4، 6 و 7 به‌طور کامل طراحی شده‌اند و احداث آن‌ها نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.

کد خبر 44693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز