مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

سال 86 به لحاظ تخصیص بودجه از سوی وزارت کشور به مترو در قالب مصوبات ستاد تبصره 13 بدترین سال بود و اگر کمک‌های شهرداری تهران نبود، مترو حتی در این سطح هم نمی‌توانست فعالیت کند.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو با اعلام این خبر به همشهری گفت: در سال 86 که مترو بیشترین نقش را پس از سهمیه بندی بنزین  در افزایش حمل 20‌درصدی مسافران داشته، متاسفانه دولت کمترین کمک را در طول سال‌های گذشته به شرکت بهره‌برداری مترو  کرده‌است.

جعفر ربیعی قیمت تمام شده بلیت قطار مترو را 5 برابر چیزی که از مردم دریافت می شود اعلام کرد و افزود: مترو تنها 20 درصد هزینه خود را از مردم دریافت می‌کند و براساس مصوبات 80‌درصد هزینه جاری مترو را باید دولت و شهرداری تامین کنند.

وی در ادامه از کمک شهرداری به عنوان یک مبنای مهم یاد کرد و اظهار داشت: شهرداری در طول این سال‌ها همیشه به مترو کمک کرده و سهم خود را تمام و کمال پرداخت کرده است. اما متاسفانه دولت، کمتر از میزان واقعی سهم خود، به مترو کمک کرده است.

ربیعی با اشاره به اینکه قرار بود در سال جاری دولت اعتباری در حدود 372‌میلیارد ریال در اختیار مترو قرار دهد، گفت: اگرچه این رقم به تأیید وزارت کشور نیز رسیده است اما ستاد تبصره 13 تنها مبلغ 200 میلیارد ریال را به تصویب رسانده است؛ یعنی در حدود 55 درصد از این مبلغ. درحال حاضر که در ماه‌های پایانی سال به سر می‌بریم ستاد تبصره 13 تنها 140‌میلیارد ریال از این هزینه را که مصوب کرد، پرداخت کرده‌است.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو در ادامه افزود: ستاد تبصره 13 به نمایندگی از دولت، در حالی کمک‌های خود در سال 86 را هنوز به طور کامل اجرایی نکرده‌است که در سال‌های گذشته نیز میزان کمک خود به مترو را همین میزان یعنی 200‌میلیارد تومان، تعیین کرد و  امسال نیز با وجود افزایش حجم جابه‌جایی و استقبال مردم از مترو، همان میزان برای کمک به مترو به تصویب رسید.

کد خبر 42522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز