مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساخت 25 درصد از قطعات قطارهای مترو تهران در داخل انجام می‌شود.

مهندس ربیعی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از حدود چهار سال پیش عملیات ساخت برخی از قطعات الکترونیکی و مکانیکی قطارهای مترو درایران آغاز شد و اکنون امکان ساخت 25 درصد از قطعات قطارهای مترو در داخل کشور وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 200 شرکت ساخت قطعات با شرکت مترو تهران همکاری دارند و قطعات مصرفی قطارهای مترو مانند لنت ترمزها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: تنوع قطعات مورد نیاز زیاد است اما با توجه به محدود بودن قطارها، تعداد قطعات مورد نیاز زیاد نیست.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در ادامه افزود: تمام شرکت‌های قطعه‌ساز می‌توانند برای ساخت قطعات جدید و مورد نیاز قطارها با شرکت مترو همکاری کنند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مترو تهران و یا نمایشگاه دایمی ساخت قطعات داخلی قطارهای مترو واقع در طبقه همکف شرکت بهره برداری مترو از انواع قطعات تولید شده بازدید کنند و از قطعات مورد نیاز آگاه شوند.

مهندس ربیعی برافزایش ساخت قطعات قطارهای مترو تاکید کرد و گفت: هرچه در بومی کردن ساخت قطعات قطارهای مترو پیش برویم با مشکلات کمتری مواجه و در توسعه مترو موفق‌تر خواهیم بود.

وی در پایان ضمن بیان آنکه 40 درصد تاخیرهای مترو به دلیل نقص فنی قطارهای فرسوده‌ای است که بیش از حد کار کرده‌اند اظهار کرد: بخش عمده‌ای از قطارها فرسوده هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند که در این میان ساخت قطعات مورد نیاز قطارها در داخل کشور می‌تواند تاثیرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 38876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز