مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای شورای شهر تهران قیمت بلیت مترو در سال 87 را مصوب کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر که با حضور مستمع برگزار شد، لایحه تعیین قیمت بلیت مترو در سال 87 را بررسی و مصوب کردند.

بر اساس این مصوبه، قیمت بلیت‌های اعتباری و مدت دار مترو در سال 87 به منظور تشویق مردم به استفاده از این بلیت‌ها و کاهش استفاده از بلیت‌های تک سفره، افزایش نمی‌یابد و به همان قیمت‌های سال 86 به فروش می‌رسد.

بلیت تک سفره شهریور ماه امسال با توافق دولت (فرمانداری تهران) و شهرداری شهر حذف شده بود، اما شهرداری تهران در لایحه مذکور، مجدد این بلیت را با قیمت 150 تومان برای سال 87 پیشنهاد داده بود که اعضای شورای شهر آن را مصوب کردند.

بر اساس مصوبه اعضای شورای شهر، قیمت بلیت دو سفره و ده سفره مترو برای سال 87 به ترتیب 225 و یک‌هزار تومان خواهد بود که این قیمت‌ها 25 و 11 درصد نسبت به سال 86 افزایش می‌یابد.

قیمت بلیت‌های اعتباری و مدت دار مترو از یک روزه تا یک ساله در سال 87، بدون افزایش به ترتیب 400 تومان، 800 تومان، 1500 تومان، 4500 تومان، 11 هزار تومان، 18 هزار تومان و 28 هزار تومان خواهد بود.

همچنین اعضای شورای شهر مصوب کردند، تا مبلغ اعتبار بلیت‌های مبلغ‌دار بدون افزایش از دو هزار تومان تا 20 هزار تومان، با 30 درصد تخفیف به فروش بر‌سد که بابت هر سفر در نواحی یک تا سه به ترتیب 80، 100 و 120 تومان از اعتبار بلیت کاسته خواهد شد.

بر اساس تبصره یک این مصوبه، کنترل بلیت مسافران در خروج از مترو الزامی نیست، ولی در صورتی که دارندگان بلیت اعتباری مبلغ‌دار در هنگام خروج، بلیت خود را به دستگاه‌های کنترل نشان دهند قیمت‌ها به تناسب طول سفر از اعتبار بلیت کسر نمی‌شود و در غیر این صورت بهای طولانی‌ترین سفر (ناحیه سه) از اعتبار بلیت مسافر کسر می‌شود.

همچنین طبق تبصره دو شرکت مترو موظف شد، تا نسبت به اطلاع رسانی گسترده و مطلوب جهت استفاده صحیح از بلیت‌های اعتباری و سیاست‌های تشویقی و تخفیفات در نظر گرفته شده برای مسافران از طرق مقتضی اقدام کند.

بر اساس تبصره سه و چهار، شرکت مترو موظف شد، ترتیبی اتخاذ کند که حداکثر قیمت بلیت دریافتی از هر مسافر از یک سوم قیمت تمام شده بلیت بیشتر نشود و در صورت کاهش هزینه‌های شرکت، پیشنهاد لازم را برای کاهش قیمت بلیت ارائه و گزارش نتایج اجرای این مصوبه را دو سه ماه یک‌بار تهیه و به شورای شهر ارسال کند.

در جریان بررسی و تصویب لایحه قیمت بلیت مترو، تنها عضو معترض به قیمت‌های پیشنهادی شهرداری و کمیسیون بودجه شورا پروین احمدی نژاد عضو این کمیسیون بود که نسبت به قیمت بلیت‌های تک سفره انتقاد داشت.

وی افزود: قیمت بلیت تک سفره مترو 75 تومان بود و بر اساس تصمیم شورا مقرر شد تا این بلیت به جای افزایش، حذف شود و اگر مبلغ این بلیت به 150 تومان برسد، صد در صد افزایش را خواهیم داشت.

خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، در پاسخ به وی گفت: شورای شهر بلیت تک سفره را حذف نکرده، بلکه با توافق شورا، شرکت مترو و دولت، این بلیت از شهریورماه حذف شد و مدت شش ماه این بلیت را نداشتیم.

وی گفت: قیمت بلیت تک سفره با همان قیمت 150 تومان سال 86 برای سال 87 پیشنهاد شده و افزایش را نداریم.

در حالی که پروین احمدی نژاد به اعتراض خود ادامه می‌داد، همه اعضای شورا درصدد توجیه وی بودند که قیمت بلیت تک سفره افزایش نیافته و همان قیمت سال 86 است و سپس به اتفاق آرا لایحه قیمت بلیت مترو مصوب شد.

کد خبر 46258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز