مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که خط 5 متروی تهران از صادقیه تا گلشهر دارای 11 ایستگاه است، گفت: 9 ایستگاه از این خط تاکنون افتتاح شده‌ که ایستگاه استادیوم آزادی نهمین ایستگاه این خط است.

به گزارش ایسنا مهندس محسن هاشمی افزود: خط 5 مترو تهران قابلیت جابه‌جایی بیش از 400 هزار سفر و اعزام قطار به صورت هر پنج دقیقه یک بار را داراست.

هاشمی عنوان کرد: این خط ظرفیت داشتن قطارهای اکسپرسی که مستقیما از کرج به تهران آمده و فقط در ایستگاه‌های خاصی متوقف می‌شوند را نیز داراست ولی به دلیل کمبود قطار، در حال حاضر در تمام ایستگاه‌های بین راه توقف دارند که این مساله طول سفر را زیاد کرده که امید است در آینده با تزریق قطارهای جدید به خط خطوط اکسپرس متروی کرج به تهران نیز فعال شود.

وی افزود: ایستگاه ورزشگاه آزادی از قبل در زمین‌های مربوط به استادیوم آزادی و برای استفاده استادیوم طراحی شده ولی نیاز است که با راه اندازی دو مسیر به خیابان‌های اطراف امکان استفاده مردم منطقه از این ایستگاه نیز فراهم شود.

مدیر عامل متروی تهران با بیان اینکه با راه اندازی این خط ، رفت و آمد کسانی که به استادیوم آزادی می‌روند تسهیل می‌شود خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که مسابقات معمولا در ساعاتی که ساعت پیک مسافر نیست صورت می‌گیرد امکان خدمات‌رسانی به مسافران از طریق این ایستگاه میسر می‌شود.

وی افزود: لازم است که مسوولان مرتبط، مسیر ایستگاه تا استادیوم را فعال کنند تا پس از افتتاح ایستگاه استادیوم آزادی با هماهنگی شورای تامین استان امکان خدمات دهی و سرویس دهی به مسفران این خط فراهم شود.

وی با بیان اینکه فاصله این ایستگاه تا استادیوم آزادی کمتر از 200 متر است اظهار کرد: محوطه این ایستگاه از سایر ایستگاه‌های تهران بسیار بزرگتر است و طوری طراحی شده که بتواند حجم وسیعی از مسافران را در یک زمان محدود پذیرا باشد.

هاشمی، سالن مسافری ایستگاه استادیوم آزادی را از بزرگترین سالن‌های مسافری متروی تهران بیان کرد و گفت: نیاز است که هماهنگی‌های لازم با شورای تامین استان صورت گیرد چرا که برخی مسافران بعد از بازی‌های ورزشی دچار عصبانیت‌های خاصی هستند که ممکن است به واگن‌ها خسارت بزنند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی حدود هشت ایستگاه در سال آینده، گفت: ایستگاه گرمدره نزدیک به ایستگاه اتمسفر واقع شده و لذا عجله‌ای برای تکمیل آن صورت نگرفت ولی مناقصه‌ها برگزار شده و تا سال آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ایستگاه محمدشهر- ماهدشت نیز از ایستگاه‌های مورد نظر طراحی شده نبود ولی به درخواست مردم کرج و اهالی محمدشهر و اطراف ماهدشت این ایستگاه نیز که بین کرج و گلشهر واقع شده در راستای سرویس دهی به اهالی منطقه جنوب کرج چون ماهدشت، محمدشهر و زیبادشت افتتاح می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا در سال آینده فاز دوم متروی تهران نیز از ایستگاه میدان انقلاب تا میدان شهدا به بهره‌برداری برسد عنوان کرد: در سال آینده قطعا بخشی از خط تجریش تا قلهک با سه ایستگاه داخل خیابان میرداماد، ‌ایستگاه ظفر و ایستگاه قلهک افتتاح می‌شود.

وی افزود: خط 2 متروی تهران نیز تا خیابان دماوند با دو ایستگاه ابتدای بزرگراه شهید باقری و ابتدای خیابان تیرانداز تکمیل می‌شود.

کد خبر 46829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز