مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فاز نخست خط 4 متروی تهران ایستگاه "دروازه شمیران" طی مراسمی به‌طور آزمایشی به بهره برداری رسید.

به گزارش سما، مدیرعامل متروی تهران در این مراسم گفت: 5 کیلومتر از این خط در سه ایستگاه  (فردوسی، دروازه شمیران ودروازه دولت) به منظور تست سرد راه اندازی شد و طی چند روز آینده برق آن نیز راه اندازی خواهد شد.

محسن هاشمی اعلام کرد: راه‌اندازی رسمی ایستگاه‌های مذکور پس از تعطیلات رسمی نوروز انجام خواهد گرفت.

وی ساخت واحداث خط 4 مترو را طی یک سال و نیم رکوردی بی سابقه دانست و گفت: اگر حمایت‌های دکتر قالیباف نبود، قطعا نمی‌توانستیم در این مدت کوتاه احداث این خط را به اتمام رسانیم.

مدیر عامل شرکت متروی تهران با بیان این‌که افتتاح این خط کاملا جدید و تماما زیرزمینی است، افزود: احداث خط مزبور بدون وجود هیچ مانع ترافیکی و جابجایی تاسیسات برق و گاز و آب در سطح خیابان و احداث سطح بیرونی معابر اطراف ایستگاه ها صورت پذیرفته است.

مهندس هاشمی گفت: برخلاف نظر برخی کارشناسان، خاک هسته مرکزی شهر تهران از نظر استحکام برای کارهای زیرزمینی کاملا مطلوب و مناسب است و سستی در خاک وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: خط 4 متروی به طول 20 کیلومتر با 20 ایستگاه از انتهای خیابان پیروزی در شرق تا شهرک اکباتان در غرب طراحی شده و با سرعت در حال ساخت است.

وی ادامه داد: قطارهای ورودی در خط  مذکور و نیز تجهیزات مورد نیاز تماما طراحی، ساخته و حمل و نصب شده که این امر نیز خود رکورد جدیدی در ساخت تجهیزات است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه در پاسخ به این که آیا تمامی واگن‌های خریداری شده وارد مترو شد گفت: تمام واگن‌های خریداری شده طی سال جاری به مترو تزریق شده است.

هاشمی با بیان اینکه امسال تنها 63 درصد از کل اعتبارات تعیینی مترو (90 میلیارد تومان ) از سوی دولت پرداخت شده است افزود: درصورت عدم تامین بودجه کافی به مترو با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اظهار بی اطلاعی از مصوبات جدید شورای عالی ترافیک در خصوص راه‌اندازی قطار هوایی در تهران گفت: درصلاحیت و وظیفه شورای عالی ترافیک نیست که راه‌اندازی قطارهوایی در تهران را به تصویب برساند و اگر به تصویب رسانده کاملا اشتباه کرده است.

هاشمی با اشاره به ازدحام مسافرو پنجشنبه پایان سال افزود: تمام خط یک مترو با تمام ظرفیت از ساعت 6:30 تا 23 اقدام به جابه‌جایی مسافران به‌ویژه در مقصد بهشت زهرا(س) خواهد کرد.

وی در پاسخ به این که آیا عکس شهدا در ایستگاه‌های مترو نصب خواهد شد گفت: طی توافقات و مذاکرات انجام شده با بنیاد شهید قرار است عکس شهدا در برخی ایستگاه‌های جدید از جمله خط 5 با هزینه مترو در آینده نزدیک نصب شود.

مدیر عامل شرکت مترو تهران با اشاره به ورود 65 دستگاه قطارهای جدید به مترو افزود: قراردادهای خرید قطارهای مذکور بسته شده و تنها در صورت پرداخت اعتبارات دولت، قادریم قطارهای جدید را خریداری و به مترو وارد کنیم.  

کد خبر 46413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز