یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

ریاض - خبرنگار همشهری بین‌الملل: در سومین اجلاس سران اوپک در ریاض رؤسای جمهوری ایران و ونزوئلا با ارائه پیشنهادهای مشترک و حمایت هماهنگ از این پیشنهادات به پیشبرد سیاست‌های متکی بر منافع اعضای سازمان کشورهای عضو اوپک در بازار پر‌تلاطم جاری نفت کمک کردند.

پیشنهاد کمک به کشورهای فقیر برای جبران زیان آنان در پی نوسانات پیاپی نفت،  ایجاد بانکی با حمایت و سرمایه گذاری اعضای این سازمان، جایگزینی سبد ارزهای معتبر جهان یا ارزی به‌جز دلار برای حفظ سرمایه‌های اعضای این‌ سازمان و حفظ و صیانت از منابع اعضای اوپک با برنامه ریزی مشترک از جمله این پیشنهاد‌ها بود که از سوی رؤسای جمهور 2 کشور مطرح شد.

علاوه براین، سرمایه‌گذاری‌های گسترده مشترک 2 کشور در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه در زمینه بهره برداری از منابع نفتی از جمله سیاست‌هایی است که از سوی رؤسای جمهوری ایران و ونزوئلا  با جدیت دنبال می‌شود و الگوی مناسبی است که می‌تواند راهکار مناسبی برای دیگر کشورهای عضو این سازمان برای همکاری مشترک باشد.

هوگو چاوز همچنین با تأکید بر تلاش برخی کشورها برای زورگویی به‌ویژه آمریکا در جهان از افزایش قیمت نفت به 200 دلار  درصورت تعرض آمریکا به ایران سخن گفت.

کد خبر 36924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز