یک مقام وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد: مذاکرات 2 جانبه ایران و پاکستان برای نهایی شدن قرارداد صادرات گاز هفته آینده در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

به نوشته نشریه دیلی تایمز چاپ پاکستان، این مقام پاکستانی اعلام کرد: هنوز مشخص نیست که هند در این مذاکرات شرکت می‌کند یا خیر؟ ولی مذاکرات پاکستان و ایران طبق برنامه انجام می‌شود.

این مذاکرات که قرار است دوشنبه 23 مهر انجام شود گام نهایی برای اجرایی شدن طرح صادرات گاز به پاکستان است که متن قرارداد آن در آخرین دور مذاکرات در تهران به وسیله کارشناسان 2 کشور نهایی شد.

هند در 2 دور مذاکرات اخیر میان ایران و پاکستان شرکت نکرده است و پس از اعلام توافق ایران و پاکستان هنوز هیچ مقام رسمی و بلندپایه هندی موضع مشخصی در مورد این توافق‌ها اتخاذ نکرده است.

در این مدت برخی نشریات هندی به نقل از منابعی که نام آنان اعلام نشده بود از تمایل هند به ادامه حضور این کشور به خط لوله صلح خبر دادند.

حجت‌الله غنیمی فرد نماینده وزیر نفت در مذاکرات صادرات گاز به پاکستان نیز به فارس گفت: پاکستان متن قرارداد نهایی شده در اجلاس تهران را با اصلاحات مورد نظر خود در موعد مقرر به تهران ارسال کرده‌است.

وی تأکید کرد: این متن در حال بررسی است و پیشنهاد‌های پاکستان هیچ اختلاف فاحشی با متن توافق شده در تهران ندارد.

کد خبر 33525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز