همشهری آنلاین: رئیس هیئت مذاکره‌کننده گازی ایران در مذاکرات اسلام‌آباد از امضای متن قرارداد مربوط به مرور فرمول قیمت گاز توسط روسای هیئت‌های مذاکره‌کننده دو کشور خبر داد.

حجت‌الله غنیمی‌فرد رئیس هیئت مذاکره‌کننده گازی و مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با واحد مرکزی خبر گفت: بر اساس این توافقنامه که در پایان هشت روز مذاکرات فشرده در اسلام آباد امضاء شد، دو کشور هر 3 سال یک‌بار متن مربوط به فرمول قیمت گاز را مرور خواهند کرد.

وی افزود: در این توافقنامه تأکید شده‌است در صورت نواسان در بازار نفت و گاز این مرور قیمت بین ایران و پاکستان در مرحله اول یک‌بار در دو سال و در مرحله دوم هر ساله مرور خواهد شد.

وی ادامه داد: 75 درصد از متن قرارداد مربوط به انتقال گاز ایران به پاکستان از نظر فنی، بازرگانی، حقوقی و مالی در مذاکرات هشت روزه اسلام آباد همسان سازی شد.

حجت‌الله غنیمی‌فرد در ادامه گفت: قرار است نمایندگان دو کشور تا روز دوشنبه هفته آینده موارد باقی‌مانده در این مذاکرات را در متن قرارداد رفع کنند.

وی افزود: امیدواریم با این طرح بتوانیم در فاصله‌ای که پیش از این قول داده بودیم یعنی تا پایان ماه جاری میلادی به نتیجه نهایی برسیم.

غنیمی‌فرد همچنین گفت: در فرمول قیمت گاز تحویلی ایران به پاکستان که به عنوان یکی از نکات مثبت این دور از مذاکرات بود، همه موارد نواسان قیمت به صورت اضطراری در نظر گرفته شده است.

کارشناسان معتقدند در صورت نهایی و امضا شدن قرارداد انتقال گاز ایران به پاکستان، اجرای آن تا سال 1393 خورشیدی به طول خواهد انجامید.

کد خبر 34707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز