همشهری آنلاین: رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که «کسانی که فرهیختگان جامعه اسلامی از روحانی تا دانشگاهی هستند باید بدانند که مدیون اهل‌بیت(ع) هستند» گفت: باید حق این نعمت ادا شود زیرا دوری از معارف اهل‌بیت(ع) جفا در حق ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت گفت: بالاترین نعمت‌های الهی مربوط به روح ما است و از آثار و امتیازات آن این است که نتایجی ابدی داشته و منحصر به دنیا نیست.

وی اظهار کرد: بزرگترین نعمت‌های خدا بعد از نعمت عقل، معارف دینی است که بوسیله انبیاء در اختیار ما قرار گرفته است و شناخت معارف وحیانی نیز باید بوسیله عقل باشد و کامل‌ترین آن تعالیم اسلام است که بوسیله پیامبر اکرم (ص) به دست ما رسیده است.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «تعالیم اسلام تا پایان عمر جهان در عالم اثر خواهد داشت» عنوان کرد: دین به طور کلی برکاتی دارد که قابل شمارش نیست، ولی غیر از قرآن کریم علومی که به پیامبر و اهل‌بیت (ع) از راه الهام و غیره داده شده است بخش دیگری از برکات معنوی اسلام است که به دست ما رسیده است.

وی افزود: متاسفانه ما مسلمانان به عنوان امتی واحده هم چنان که قدر نعمت‌های مادی الهی چون سلامتی، نور و هوا را نمی‌دانیم قدر نعمت‌های معنوی را ندانسته و با وجود تلاش‌های فراوانی که پیامبر و اهل‌بیت (ع) کردند مسلمانان آن طور که باید و شاید از معارف الهی استفاده نکردند.

مصباح یزدی اظهار کرد: شیعه مدعی است که بیشتر قدر اسلام و معارف اسلامی و اهل‌بیتی را دانسته است اما واقعا این طور نیست که هیچ جفایی نکرده باشیم و باید اعتراف کنیم ما هم در جفا کاری دست کمی از برادران سایر مذاهب اسلامی نداریم.

وی افزود: در فرهنگ عمومی جامعه، دروس مدارس و دانشگاه‌ها، مجلات و کتاب‌ها آن طور که باید و شاید از تعالیم و معارف اهل‌بیت (ع) استفاده نشده است.

این عضو مجلس خبرگان افزود: کسانی که فرهیختگان جامعه اسلامی از روحانی تا دانشگاهی هستند باید بدانند که مدیون اهل‌بیت (ع) هستند و باید حق این نعمت را ادا کنند و محرومیت جامعه ما از بسیاری از معارف اهل‌بیت(ع) نشانه جفا کاری ما است.

وی با بیان این‌که «پیروزی انقلاب اسلامی به برکت قیام امام راحل بسیاری از کاستی‌های ما را ظاهر و زمینه رفع آن‌ها را فراهم کرده است» اظهار کرد: وجود امام راحل برکت بزرگی برای ایران و جهان اسلام و تشیع بود از جمله برکاتی که بوسیله شخص بنیانگذار انقلاب نصیب جامعه روحانیت شد این بود که به بخش‌هایی از معارف اهل‌بیت (ع) که متروک شده بودند توجه شد.

مصباح یزدی بیان کرد: نیمی از معارف اهل‌بیت (ع) که مربوط به مسایل سیاسی و اجتماعی بود پیش از انقلاب مورد غفلت واقع شده بودند و ورود به این مباحث ارزش منفی داشت.

وی اظهار کرد: امام راحل با شروع بحث ولایت فقیه موفق شد قدمی بزرگ برای احیای معارف اجتماعی اسلام بردارد اما متاسفانه حتی بعد از این برکات باز هم کسانی پیدا شده که دهن کجی می‌کنند.

وی ادامه داد: گرامی‌داشت دهه فاطمیه و دهه کرامت دو دستاورد انقلاب اسلامی بود که کمتر در پیش از انقلاب به آن‌ها توجه شده بود و کسانی که در این جهت موفق به احیای شعائر اسلامی شوند از نعمت بزرگی برخوردار شده‌اند.

کد خبر 229013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز